استقبال مردم کرمانشاه از روند پویش نذر خون

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به استقبال مردم این استان از روند اهدا خون گفت : پویش نذر خون در ایام مذهبی به خوبی در میان کرمانشاهی‌ها رواج دارد.

مریم میرزاده گفت : بسیاری از مردم کرمانشاه در ایام مذهبی برای به جا آوردن نذر خود و در راستای کمک به بیماران، خون اهدا می‌کنند.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در ماه مبارک رمضان بیش از پنج هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد بیش از چهار هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

حدود ۲۴ مرکز درمانی فعال کرمانشاه روزانه به ۲۰۰ واحد خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند، ذخایر خونی استان در حد قابل قبولی است، اما برای حفظ آن نیاز به اهدا ویژه گروه منفی داریم.

باتوجه به اینکه یکی از فرآورده‌های خونی به نام پلاکت فقط سه روز قابل نگهداری می‌باشد و یکی از فرآورده‌های مورد نیاز بیماران به خصوص بیماران سرطانی و بیمارانی پیوند مغز استخوانی است، از این رو در صورت کاهش اهداکنندگان درروز‌های اینده سازمان انتقال خون در تامین این فراورده دچار مشکل می‌شود.

 از شهروندان نوعدوست برای مراجعه به مراکز اهدای خون درخواست می شود باتوجه به اینکه این هفته آمار مراجعه کنندگان کم بود از این رو برای تامین پلاکت در روز‌های آینده دچار مشکل می‌شویم.

هدف اصلی سازمان انتقال خون تهیه خون سالم و فرآورده‌های آن است هر فردی که خون اهدا کند به سه نفر کمک کرده است، زیرا سه نوع فرآورده از خون او برای بیماران مختلف گرفته می‌شود.

یکی از اهداف سازمان انتقال خون استمرار پیدا کردن خون گیری از اهدا کنندگان است ما در جامعه بیمارانی مانند هموفیلی ها، پلاسمایی‌ها، کسانی که شیمی درمانی می‌کنند و سرطان دارند که همیشه نیاز به خون دارند، بنابراین نیاز به تامین مستمر خون برای آن‌ها یک نیاز همیشگی است و به همین خاطر نسبت به استمرار خون گیری باید تا حدی اطمینان پیدا کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.