با خیزش دوباره ریزگردها، هوای چهار شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت بحران قرار گرفت.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت هوای شهر‌های استان،گفت : براساس شاخص ساعتی کیفیت هوا ، داده‌های ایستگاه قصرشیرین غلظت ذرات معلق را ۹۰۷ میکروگرم بر متر مکعب هوا نشان می‌دهد که نمایانگر وضعیت بحرانی است.

ابراهیم شکیبا گفت: در ایستگاه سرپل ذهاب نیز غلظت ذرات معلق ۱۰۸۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا و وضعیت بحرانی است و وضعیت هوای گیلانغرب مشابه سرپل ذهاب می‌باشد.

در ایستگاه پاوه هم غلظت ذرات معلق ۴۷۲ میکروگرم بر متر مکعب هوا و وضعیت بحرانی است.

در ایستگاه اسلام آبادغرب غلظت ذرات معلق ۳۶۲ میکروگرم بر متر مکعب هوا و وضعیت هشدار است.

در ایستگاه کرمانشاه غلظت ذرات معلق ۴۳۷ میکروگرم بر متر مکعب هوا و در وضعیت اضطرار است .

وضعیت تا روز شنبه ادامه دارد

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه از غبارآلود شدن شهر‌های نواحی غربی استان به دنبال تشدید وزش باد روی بیابان‌های کشور عراق خبر داد و گفت: این وضعیت تا روز شنبه ادامه دارد.

علی محمد زوراوند گفت: طبق نقشه‌های پیش یابی انتظار می‌رود شرایط غبار آلود در شهر‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و تا حدی گیلانغرب تا روز شنبه ادامه داشته باشد.

این شرایط در نتیجه تشدید وزش باد روی بیابان‌های کشور عراق و نفوذ آن به آسمان کرمانشاه ایجاد می‌شود.

روز دوشنبه مجدداً در بعضی ساعات شاهد وزش باد نسبتاً شدید همراه با گردوخاک محلی برای اکثر نقاط استان خواهیم بود.

دمای هوا انتظار می‌رود با آهنگی ملایم از فردا تا اواسط هفته در اغلب نقاط استان بین یک تا سه درجه افزایش یابد.

 حداکثر دمای هوای امروز شهر کرمانشاه ۳۶ درجه و حداقل دمای امشب ۱۲ درجه بالای صفر است پیش‌بینی می‌شود تا اواسط هفته پیش رو دمای روزانه تا ۳۸ درجه هم برسد.

گرمترین شهرستان استان برای امروز (جمعه) قصرشیرین با دمای ۴۰ درجه بالای صفر است امشب اسلام آبادغرب و سنقروکلیایی با دمای هفت درجه بالای صفر خنک‌ترین نقاط خواهند بود.

رعایت نکات بهداشتی در روزهای آلودگی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در شهر‌های بحرانی آلودگی هوا تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

غلامرضا شهبازی گفت: شهرستان‌هایی که شاخص آلودگی آن‌ها در وضعیت هشدار و اضطرار قرار دارد گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند و سایر افراد نیز با استفاده از ماسک مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضوردر فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

ورزشکاران در زمان وقوع پدیده گردوغبار در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند.

مردم به پارک‌ها و پیاده روی در هوای آلوده نروند، زیرا مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.

در صورت استفاده از خودروی شخصی با استفاده ازماسک مناسب شیشه‌ها را بالا نگهدارید و درصورت ضرورت برای خروج از منزل یا محل کار حتماً از ماسک مناسب استفاده کنید.

در خصوص نحوه فعالیت ادارات، مدارس و بانک‌ها متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.