دو ایستگاه پایش آنلاین هوای محیط با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال، در طرح توسعه میدان نفتی آذر در شهر مهران راه‌اندازی و افتتاح شد.

ابدالی مدیرکل حفاظت زیست ایلام گفت: بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۱ قانون هوای پاک و تعهدات موجود در مجوز زیست‌محیطی صادر شده از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مبنی بر ملزم بودن پروژه‌ها و طرح‌های نفتی در نسب و همچنین وظایف محوله به وزارت نفت درباره اجرای بهینه قانون هوای پاک، طرح توسعه میدان نفتی آذر موظف به ایجاد دو ایستگاه پایش لحظه‌ای هوای محیط در منطقه اثرگذاری خود شده بود.

او گفت: از آنجا که اخذ اطلاعات موثق از وضعیت آلودگی هوا بر اساس تحلیل داده‌های ایستگاه پایش هوای محیط که مبنای تصمیم‌گیری مدیریتی در کنترل هواست، ایستگاه‌های پایش کیفی هوا با قابلیت سنجش گاز‌های هیدروکربنی صنابع نفت و گاز نصب و راه‌اندازی شده است.

ابدالی گفت: سامانه پایش کیفی هوا‌ی مذکور با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال توسط طرح توسعه میدان نفتی آذر که توانایی بالایی در خواندن اطلاعات مربوط به آنالایزر‌ها دارد و همه محاسبات مربوط به شاخص آلودگی هوا را انجام و میزان غلظت انواع ذرات و گاز‌ها را مشخص می‌کند ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.