مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : با تغییر ساعت کاری ادارات استان، در ساعت اداری ۳۰ درصد و در ساعت غیراداری کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق ادارات را نسبت به دوره مشابه پارسال شاهد باشیم.

محمد مرادی با اشار به مصوبه هیات وزیران مبنی بر کاهش مصرف برق ادارات در ساعت اداری به میزان ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد نسبت به دوره مشابه پارسال گفت : در همین راستا و با توجه به هماهنگی انجام شده با مدیریت ارشد استان، شاهد تغییر ساعات کار ادارات استان به جهت مدیریت مصرف بودیم.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با توجه به اقدامات صورت گرفته در استان، شاهد تحقق این مصوبه در کرمانشاه باشیم و مصرف برق دستگاه‌ها به میزان پیش‌بینی شده کاهش یابد.

درصورت نبود مدیریت مصرف برق توسط ادارات، به ناچار نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام خواهد شد.

برای سایر مشترکین از جمله در بخش کشاورزی و صنعت بر اساس مصوبات هیات وزیران، برنامه‌هایی برای مدیریت بار وجود دارد.

از طریق وزارت نیرو و شرکت توانیر و به منظور عبور موفق از پیک بار تابستان امسال مشوق‌های خوبی برای مشترکین از جمله مشترکین کشاورزی و صنعتی درنظر گرفته شده، مشترکین بخش کشاورزی در صورت نبود مصرف برق در پنج ساعت پیک (ساعت ۱۳ تا۱۷)، در ۱۹ ساعت دیگر شبانه روز از پرداخت هزینه مصرفی معاف می‌شوند.

با برنامه‌هایی که برای مدیریت پیک بار در نظر گرفته شده از جمله تغییر ساعت کاری ادارات و ...، خاموشی با برنامه برای مشترکین خانگی نداشته باشیم.

البته این امر نیازمند همکاری همه مشترکین و مدیریت مصرف در همه بخش‌های خانگی، تجاری و ... و جابجایی برخی مصارف غیرضروری از ساعت اوج بار به ساعات کم باری است.

متاسفانه در برخی از تعرفه‌ها و کاربری‌ها شاهد افزایش مصرف هستیم، هم اکنون نسبت به دوره مشابه پارسال ۵۰ مگاوات افزایش بار وجود دارد.

 باتوجه به رفتار مصرف مشترکین در همه بخش‌ها، بار مصرفی به حدود ۸۵۰ مگاوات در سطح استان می رسد.

ناترازی تولید و مصرف برق وجود دارد، از همه مشترکین درخواست می شود در مدیریت مصرف و کمک به پایداری شبکه برق کشور سهیم باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.