رژیم آل خلیفه و رژیم صهیونیستی پس از عادی سازی روابط، اکنون تجربیات قتل، بازداشت و شکنجه زندانیان را میان خود به اشتراک گذاشته‌اند.

همزمان با اعلام پیش نویس طرح رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ارائه خدمات پزشکی به اسرای فلسطینی، خبر افزایش بیماری‌های ریوی درمیان زندانیان رژیم بحرین نیز در سایه سیاست سهل انگاری پزشکی متعمدانه اعلام شد. این مساله شباهت بسیار زیاد رژیم صهیونیستی و رژیم منامه را بیش از پیش نشان داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی اللؤلؤه، این دو رژیم در طول دهه‌های گذشته از ابزار‌ها و سیاست‌های مشابه و یکسانی برای شکنجه و ظلم استفاده کرده اند. سهل انگاری پزشکی از مهمترین ویژگی‌های رژیم صهیونیستی در برخورد با اسرای فلسطینی در داخل زندان هاست.

مقامات بحرین نیز همین سیاست را درسال‌های اخیر در داخل زندان‌ها برای انتقام از زندانیان آزادی بیان و اندیشه به کار بسته اند. این مساله باعث شهادت شماری از زندانیان چه در داخل زندان‌ها و چه بعد از هفته‌ها یا چند ماه بعد از آزادی زندانیان شده است. همچنین مقامات بحرین در دهه گذشته برای سرکوب مخالفان از ابزار‌هایی مشابه ابزار‌های رژیم صهیونیستی استفاده کرده اند که تخریب مساجد و جلوگیری از اقامه نماز از جمله آنهاست به طوریکه ده‌ها مسجد در کرانه باختری تخریب و به آتش کشیده شده است که اخرین آن‌ها در ژوئیه ۲۰۲۰ بوده است که شهرک نشین‌ها مسجدی را در رام الله به آتش کشیدند.

در حالی که رژیم صهیونیستی فلسطینی‌ها را سرکوب می‌کند و شهرک‌های جدیدی را در سرزمین‌های فلسطینیان احداث و آن‌ها را از کمترین حقوق خود محروم می‌کند؛ مقامات بحرین نیز با ایجاد نظام سیاسی و نظام قضایی افرادی متعلق به اکثریت ملی کشور هدف ظلم قرار می‌دهند و آن‌ها را از حقوق خود محروم می‌کنند.

این دو رژیم با قدرت و استفاده افراطی از زور با مخالفان برخورد می‌کنند و با بازداشت خودسرانه، ایجاد وحشت و شکنجه شدید آن‌ها را به کام مرگ می‌کشانند به طوری که زندان‌های بحرین به بزرگ‌ترین زندان‌های منطقه بعد از زندان‌های رژیم صهیونیستی تبدیل شده است که مملو از زندانیان آزادی بیان و اندیشه است. اما پدیده بازداشت کودکان فلسطین نیز مساله‌ای است که سازمان‌های حقوقی گسترش ان را به طور وحشیانه و غیر انسانی به طور یکسان در رژیم صهیونیستی و رژیم بحرین مستند کرده اند.

سازمان عفو بین الملل اهمال واضح پزشکی در زندان‌های آل خلیفه و سهل انگاری مسوولان این نظام در قبال موارد ابتلای قطعی به سل در زندان بدنام جاو را محکوم کرد.

مردم بحرین نیز در اعتراض به این تصمیم غیرانسانی رژیم آل خلیفه شب گذشته در مناطق مختلف تجمع و اقدامات این رژیم علیه اسرای اندیشه و بیان را محکوم کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار