رسانه‌ها از توافق بین رژیم صهیونیستی و مغرب در حوزه حفظ داده‌های شخصی در فضای رسانه خبر دادند.

در پی عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی و امضای چند توافق همکاری و امنیتی با یکدیگر، هیئتی از کمیته ملی نظارت بر حفاظت حریم شخصی در فضای مجازی مغرب در شصت و نهمین نشست گروه برلین درباره حفاظت از داده ها در رسانه در تل آویو شرکت کردند.

به گزارش هبه پرس، این کمیته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که قبل از شرکت در این جلسه، نشستی ویدئویی بین عمر گیلعاد سمامه، کمیسر حفاظت از حریم خصوصی رژیم صهیونیستی و عمر السغروشنی، رئیس کمیه ملی نظارت بر حفاظت از داده های شخصی مغرب برگزار شد. این دو مقام در مورد ابتکارات برای توسعه روابط دوجانبه بین دو نهاد گفتگو کردند و توافق کردند که سفرهای کاری بین مغرب و رژیم صهیونیستی را برای ایجاد همکاری دائمی در زمینه حفاظت از داده های شخصی سازماندهی کنند.

این در حالی است که سال گذشته کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که این رژیم قرارداد تسلیحاتی با مغرب به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار امضا کرده و صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی سامانه دفاع هوایی «باراک-ام ایکس» را به مغرب عرضه خواهد کرد.

مغرب، امارات، بحرین و سودان در سال ۲۰۲۰ توافقنامه‌هایی را برای عادی‌سازی روابطشان با رژیم صهیونیستی امضا کردند که این توافق‌ها به عنوان بخشی از پیمان آبراهام و با میانجیگری دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا انجام شده است. بعد از این توافق ملت مغرب دست به تظاهرات زده و تاکید کردند مخالف آن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار