قائم مقام شرکت توزیع برق خوزستان گفت: شبکه توزیع برق این دو شهرستان تحت تاثیر مستقیم ورود ریزگردها است و به علاوه سرقت سیم های مسی برق یکی از مهمترین دلایل این خاموشی‌های مقطعی است.

در پی تماس های متعدد مردم درباره قطعی های مکرر برق، قربانی زاده گفت: آبادان و خرمشهر جزو گرمترین شهرهای کشور هستند، اگر بار مصرفی برق بیش از توان تولید برق نباشد، به هیچ وجه خاموشی نخواهم داشت.

به گفته قربانی زاده بیشتر این خاموشی ها در جاهایی رخ می دهد که در دسترس سارقان قرار دارد و جدا شدن کابل های برق سبب می شود شبکه از استاندارد لازم خارج شود و با افزایش بار مصرفی مشترکان، شبکه توان لازم را برای توزیع برق نداشته باشد.

او می گوید: جبران حجم این نقایص زیاد از توان فنی و مالی شرکت توزیع برق خارج است گرچه توانیر با تمام توان در پی آن است که ظرف دو سه سال آینده شبکه های مسی را تبدیل به کابل خود نگهدار کند تا هم پایداری بیشتر شود و هم از سرقت ها جلوگیری شود.

قائم مقام شرکت توزیع برق خوزستان گفت: اگر بار مصرفی برق بیش از توان تولید شبکه نباشد به هیچ وجه خاموشی نخواهم داشت چرا که در فصل گرم تابستان توان قطعی نیم ساعته برق را هم نخواهند داشت.

برچسب ها: قطعی برق ، شرکت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.