از امروز پروازهای حج از سه فرودگاه تهران، تبریزو کرمان کلید خورد و دیروز هم پروازهای کارکنان حج از ترمینال سلام فرودگاه امام انجام شده است.

بعد از دوسال انتظار متقاضیان سفر به سرزمین وحی، امروز بالاخره اولین گروه از زائران خانه خدا از فرودگاه های امام خمینی، کرمان و تبریز اعزام شدند. سهمیه سفر امسال ایرانیان به خانه خدا  ۸۰  هزار نفر بوده که از این تعداد حدود  ۳۹ هزار زائر ثبت نام کرده اند.

آقای غلامرضا رستمیان مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران  می‌گوید: فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، اهواز، ساری، یزد، کرمان، اردبیل، تبریز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و شیراز آماده  پذیرش و اعزام زائران خانه خدا به عربستان هستند.  

او  می گوید: فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان و تبریز بیشترین تعداد پرواز و اعزام و پذیرش زائر را خواهند داشت.

همچنین مسافران حج باید وسایل خود را ۴۸ تا ۷۲ ساعت پیش از پرواز، به مدیران کاروان‌ها تحویل دهند تا از طریق کاروان‌ها بار حجاج را به فرودگاه‌ها تحویل و در اختیار شرکت هواپیمایی ایران ایر برای جابه جایی قرار دهند.

آقای محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت:  طبق بسته‌ای که سازمان حج و زیارت با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی دو سال گذشته منعقد کرده، کف قیمتی بلیت پرواز حج ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که امسال هم با همین نرخ اقدام به جابه جایی حجاج خواهیم کرد.  ۱۵۸ پرواز برای ایام حج انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین قول کاهش تاخیر در پروازهای حجاج را نیز به حاجیان داد.

مدیران فرودگاه‌ها به عنوان مسئول و نماینده اصلی شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی معرفی شده اند و روسای ایران ایر موظف شده اند که در آن ایام برای پاسخگویی در فرودگاه‌ها حضور دائمی داشته باشند.

همچنین سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده در این دوره چهار ابلاغ برای ايران ایر، شرکت فرودگاه ها، فرودگاه امام خمینی (ره) و سازمان هواپیمایی صادر کرده و چهار نفر را به عنوان نفر اصلی و ستاد حج تعیین کرده است که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو خواهند بود.

اولین تاخیر در پرواز حج در نخستین اعزام!

دیروز پرواز کارکنان عملیات حجاج با ۸ ساعت تاخیر انجام شد که آقای قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: خادم حجاج بیت الله الحرام هستیم و امیدواریم وظیفه خادمی خود را به خوبی انجام دهیم، اما اگر کسری یا مشکلاتی هستم از حاجیان عذرخواهی می‌کنم.

این در حالی است که در یک هفته گذشته بیش از چند پرواز ایران ایر به علت نقص فنی با تاخیرات بیش از ۵ ساعته و در برخی از پرواز‌ها با بیش از ۱۳ ساعت روبرو شده بود.

پرواز‌های حجاج تهران و قم از ترمینال سلام انجام می‌شود

در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ترمینال "سلام" دوباره راه اندازی شده تا پرواز‌های حج امسال از این ترمینال انجام شود.

آقای سعید چلندری سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: عملیات انتقال حجاج از طریق ۴۶ پرواز از فرودگاه امام خمینی  به عربستان انجام خواهد شد که با این پروازها ۱۱هزار و ۳۰۰ زائر از ۱۱ استان کشور به حج اعزام خواهند شد.

به گفته سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی تلاش شده تا اعزام حجاج از ترمینال سلام شهر فرودگاهی به بهترین نحو انجام شود،

 تمامی دستگاه های بخش هوایی از جمله شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران،  سازمان هواپیمایی کشوری  و شهر فرودگاهی امام خمينی در انجام این پروازها دخیل هستند اما وزیر راه وشهرسازی در نامه ای محمد محمدی بخش را به عنوان سخنگوی و قائم مقام خود در عملیات پرواز حج انتخاب کرده است.

با توجه به آنکه این پروازها از امروز انجام می شود بنابراین مسافران و حجاج باید حتما پیش از پرواز از آخرین وضعیت پروازی خود در این بخش مطلع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
والله با این خفتی که عربستانی ها به ایرانی دادند حج واجب نیست اون زمان پیامبر خدا نمی‌دانست عربستان نفت داره حج را واجب کرد تا همیشه مکه در رونق باشه اما الان چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
پول کشور رو میدن‌ به عربستان
اونا اسلحه میخرند برای جنگ با ایران
اگه میشه حساب کنید چقدر ارز از کشور خارج میشه
افسوس . افسوس و افسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
آقای قاسمی به فکر جاده سرچم میاندوآب به میانه نیستید 33ساله هنوز راه اندازی نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
سلام ما رو بخدا برسونید بگید سری هم به مملکت ما بزن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
خجالت آوره یه عده از مردم تحت فشار اقتصادی تا کمر میرن توی سطل اشغال بعد یه عده بخاطر کلمه حاجی ومسئولین حج واقاف برای پر کردن جیب خودشون حاضرن تن به هر کاری بدن تا برن حج مگر تجاوز نکردن به حاجیا شرم نمیکنید یکی از مناسک حج تجاوز شده بود خودتون حاجیا میگفتین بسه دیگه برای اسم در کردن شرم باد به شما والا من کارگرم ولی به اندازه خودم به ضعیف تر از خودم کمک میکنم وخدا بالای سرمه بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
سلام حج برای اولین بار برای فرد مستطیع واجب است امام سجاد علیه السلام فرمودند تا حج برپاست اسلام بر جاست خانه خدا نباید خالی باشد
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
حج بالاترین درجه بندگی در پیشگاه خداوند است. و مراسمی واجب در شرایط اقتصادی خوب .نه الان
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۲۲:۰۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
والله والله والله اگر پولی که برا رفتن به حج هزینه می کنید شکم گرسنه ای را درایران سیر کنید واجبتر ورضایت بیشتر خداوند را موجب خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم ک کوپن نداشت
۲۲:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام الله علی اطفال یمن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
مزنه اش چنده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
سر ملت رو با یارانه ۳۰۰تومانی بریدین .به ملت گفتین فقط ۴قلم با حذف یارانه ، گرون میشه ولی الان تموم اجناس سربه فلک کشیده ، زمان شاه اگه مغازه داری هم گرون فروشی می‌کرد توی تنورش مینداختن تا درس عبرت بشه واسه گرانفروشان و ظلم به ملت نشه اما الان از وزیر و آقازاده و مدیر ، همشون بجای خدمت کردن بدنبال فساد اقتصادی هستن و صاحب کمپانی های متنوع شدن تا از گران شدن اجناس ، پولی به جیب بزنن و این سرمایه های کلان رو از کجا آوردن خدا می‌داند و هیچ بازرسی هم نیست . زمان قدیم اگه دزدی رو توی محله ای میگرفتن ، اون پاسبان محله رو گردن میزدن اما الان همرو ول کردن چسبیدن به گلوی ملت بیچاره .خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
ایران در فقر رفتن حجاج ایا مورد قبول حق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
حجاج عزیز التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
حج با فقر مردم رفتن واجب نیست !!! حج فقرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
جیب اعراب رو پر نکنید تا باپولهای ایران روی کودکان بی پناه یمن بمب بریزن بلکه بدین فقرای داخل کشورتونو رسیدگی کنین یا حداقل خرج نان شب کودکان یمن کنید که از سوءتغذیه دارن جان میدن.مگه این حج قبوله؟ بولله قبول نیست
Canada
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
بیش از ۴۵میلیون پول بی زبون رو خرج سعودیا میکنن ولی یه عده باید تو اجاره خونه و یا حتی نونشون بمونن. کجا میری حاجی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
خجالت آور هست که ارزش ملی پول را چنان سرخورده کردید که حج 800 هزارتومانی شده 80 میلیون تومان کجای این تورم خدمت به خلق است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
دیگه همه مشکلاتمون حل شد
آخرین اخبار