امیر صباحی‌فرد گفت: امروز نیروی مقتدر پدافند هوایی ارتش به مرحله‌ای از رشد و نبوغ رسیده که هیچ‌گونه وابستگی در تجهیزات به هیچ کشوری ندارد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت امام رضا (ع) در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: امروز نیروی مقتدر پدافند هوایی ارتش به مرحله‌ای از رشد و نبوغ رسیده که هیچ وابستگی در تجهیزات به هیچ کشوری ندارد؛ امروز در تجهیزات بومی در لبه فناوری دنیا قرار داریم و قدرت مطلق پدافند هوایی در منطقه هستیم.

امیر صباحی فرد با بیان اینکه اگر دشمنان ما توانایی رویارویی با ما را داشتند، در حمله نظامی به ایران درنگ نمی‌کردند، عنوان کرد: عامل بازدارندگی دشمنان ایران اسلامی در درجه اول وجود فردی آگاه، شجاع، مدیر، مدبر و مجتهد به عنوان فرمانده در رأس کشور و همچنین آمادگی نیرو‌های باایمان و تجهیزاتی که نیرو‌های مسلح در اختیار دارد، است که هیچ گلوگاهی ندارند؛ ما به خاطر داشتن این توانمندی به‌روز به خود می‌بالیم.

گفتنی است، با پایان جنگ نیروهای مسلح می بایست با تجدید قوا و بازسازی موثر خود، برای تامین امنیت کشور قدم برمی‌داشت و همین دلیلی شد برای آغاز نهضت بازسازی و خودکفایی که ثمره آن ساخت و بکارگیری تجهیزات بومی شد.

نیروهای مسلح کشورمان هم اکنون نیز با ساخت انواع تجهیزات و سلاح‌های بومی شامل انواع تانک و نفربر و توپخانه تا ناوشکن و زیردریایی و جنگنده و سامانه‌های پدافند هوایی و همچنین انواع پهپاد‌ها، امروز به قدرتی موثر در برابر دشمنان ملت ایران تبدیل شده‌اند.

در حوزه پدافند هوایی نیز باید پدافند هوایی و سامانه‌های آن را مهم‌ترین بخش در دفاع از کشورمان دانست؛ هم اکنون نیروی پدافند هوایی در ۹ منطقه عملیاتی و چند هزار نقطه پدافندی گسترش‌یافته در حال اجرای مأموریت است.

به گفته رهبر انقلاب «امروز پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت کشور است؛ به همین دلیل هم مسئولان دفاعی کشورمان از نخستین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی با دستور امام خمینی (ره) به دنبال بومی‌سازی تجهیزات و تسلیحات رفتند. البته وجود تحریم‌های آمریکا زمینه‌ساز چنین تصمیمی بود.»

به همین جهت صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران از آغازین نقطه خودکفایی در طراحی و ساخت سامانه‌های پدافندی تا به امروز توانسته‌اند به پیشرفته‌ترین دستاورد‌ها دست پیدا کنند؛ طراحی و ساخت سامانه برد بلند باور ۳۷۳ در در مدت زمان کم‌تر از ۱۰ سال نشان از بلوغ کامل آن دارد. البته ساخت چنین سامانه‌ای که در تراز پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافندی جهان قرار دارد، یعنی ایران دیگر به خودکفایی رسیده و به هیچ کشوری متکی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار