سخنگوی وزارت خارجه چین، واشنگتن را به سرقت نفت سوریه متهم کرد.

​ژائو لی جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه خود اقدامات نظامیان آمریکایی در سوریه را محکوم و تاکید کرد: همزمان با اقدامات قهری آمریکا و متحدانش علیه سوریه، ​ واشنگتن به صورت آشکارا منابع و ثروت‌های مردم سوریه را غارت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سئوالی درباره اقدامات آمریکا در سرقت نفت سوریه گفت: واشنگتن منابع ملی سوریه را به غارت می‌برد و به طور آشکارا ثروت مردم سوریه را تصرف کرده است که این امر موجب تشدید بحران انسانی در آن کشور شده است.

ژائو لی جیان افزود: مردم سوریه از غارت ثروت این کشور از جانب آمریکا و نیز اعمال تحریم‌های اقتصادی ظالمانه واشنگتن رنج می‌برند.

وی در ادامه به جنایت‌های نظامیان آمریکایی در سوریه از جمله کشته شدن ده‌ها هزار غیرنظامی سوری در جریان مداخله نظامی در این کشور به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ اشاره و تاکید کرد: در یکی از حملات ارتش آمریکا به شهر رقه بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی کشته شدند.

در همین حال؛ سخنگوی کمیته روابط خارجی کنگره ملی چین مصوبه پارلمان اروپا درباره وضعیت حقوق بشر در «سین کیانگ» را محکوم و اعلام کرد: پکن با فریبکاری سیاسی پارلمان اروپا و مداخله آشکار آن در امور داخلی چین به بهانه حقوق بشر به شدت مخالف است.

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
چین و روسیه هم همینطور.میخوان از آمریکا کم نمونن.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۸:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
دنیا پلیس ندارد. امریکا دزدی را شغل و حق محسوب میکند. هر جا پلیسی دارد که اگر دزد مرتکب سرقت شد به او زنگ میزنند میاید بالاخره یک کاری میکند حداقل همدردی با بزه دیده. ولی امریکا هرجا حمله میکند هر جرمی مرتکب میشد و کنگره امریکا تمام قانونش را برای حفظ منافع فقط چند خانواده که تعدادشان به انگشتان دست نمیرسد نوشته. امریکا برای جهان به یک مانع تبدیل شده و این هر چند بشریت را خسته میکند ولی بالاخره کشور های زیان دیده از امریکا یک روز دور هم جمع میشوند و فکرهایشان را روی هم میگذارند و طومار امریکا را در کسری از ثانیه در هم میپیچند و بساط ظلم و ستم را در هم میکوبند و ان ربک لبالمرصاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکای تروریست و دزد و جهانخوار.مرگت باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
آمریکا = غارتگر بین الملل... ننگ بر استعمار ..


" ننگ بر استعمار پذیر "
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
البته
کلا" ، آمریکا همه دنیا رو برای خودش می خواد...!
آخرین اخبار