ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی از امروز مجددا تغییر کرده و دستگاه‌های اجرایی موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق نسبت به پارسال هستند.

با ورود به ماه‌های گرم سال، ضرورت مدیریت مصرف انرژی اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی یکی از مصوباتی است که هیئت دولت هر ساله آن را به منظور مدیریت مصرف در ماه‌های گرم سال اجرایی می‌کند.

طبق اطلاعیه جدید صادر شده از سوی استانداری خراسان جنوبی، کارمندان ادارات از امروز، کار خود را ساعت ۷ صبح آغاز و در ساعت ۱۳:۳۰ به پایان می‌رسانند.

انجام اقدامات موثر برای کاهش مصرف برق

یکی از کارمندان دولت در بیرجند گفت: تلاش می‌کنیم تا در اداره مصرف برق را کنترل کنیم و بتوانیم قدمی در مدیریت انرژی و جلوگیری از قطعی‌ها برداریم.

او گفت: در اتاق‌هایی که پنجره وجود دارد، اوایل صبح کولر‌ها خاموش است و باز بودن پنجره سبب می‌شود تا هوا در جریان باشد.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از کارکنان دولت نیز گفت: باز بودن پنجره علاوه بر اینکه سبب جریان هوا می‌شود، باعث شده تا لامپ‌ها را نیز خاموش کنیم و از نور طبیعی در اتاق‌ها بهره بگیریم.

او گفت: اگر هر مشترک بتواند ذره‌ای در کاهش مصرف سهیم باشد، حجم عظیمی از انرژی حفظ شده و به هدر نمی‌رود.

تغییر ساعت کاری ادارات به منظور مدیریت مصرف انرژی

طبق گفته ناصری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی از امروز ساعت کاری ادارات به ۷ صبح تا ۱۳:۳۰ تغییر یافته است.

او گفت: بخشنامه تغییر ساعت کاری ادارات مربوط به ۲۱ خرداد تا ۳ شهریور است و روز‌های پنج شنبه نیز ادارات از ساعت ۷ صبح الی ۱۲:۳۰ فعال خواهند بود.

دادگر مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز گفت: مصوبه تغییر ساعت کاری ادارات به منظور کاهش ۳۰ درصدی در مصرف برق تصویب شده است.

او گفت: در ساعات غیر اداری نیز مصرف باید نسبت به پارسال ۶۰ درصد کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.