مدیرعامل شرکت آبفا ایلام از پروژه احداث مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی در مناطق شهرک شهید رجایی آبدانان خبر داد.

پرویز ناصری در جلسه شورای اداری شهرستان آبدانان، با اشاره به بحران کم آبی و پدیده خشکسالی پیش رو، به تشریح وضعیت منابع آبی و پروژ‌های عمرانی این شرکت پرداخت و گفت: جهت ارتقا و افزایش میزان ظرفیت زیرساخت‌های حوزه تاسیسات تامین آب، پروژه احداث مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی، جهت پایداری و جلوگیری از نوسانات میزان مصرف آب در مناطق شهرک شهید رجایی آبدانان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا ایلام گفت: همچنین عملیات آبرسانی به فاز جدید فرهنگیان و مناطق محل احداث مسکن طرح نهضت ملی مسکن شهر آبدانان در حال اجرا است.

او گفت: جهت تامین آب اضطراری شهر آبدانان و روستاهای بخش مرکزی پروژه احداث پمپاژ اضطراری با ظرفیت استحصال و انتقال آب ۴۰ لیتر بر ثانیه جهت مقابله با تنش‌های آبی احتمالی در فصل گرما در حال اجرا بوده که با اتمام پروژه‌های مذکور مشکل تامین و توزیع آب در فصل تابستان ۱۴۰۱ مرتفع می‌شود.

ناصری در ادامه از طرح ملی آبرسانی به روستاهای محروم توسط قرار گاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) و پروژه‌های در نظر گرفته جهت آبرسانی به روستاهای شهرستان آبدانان در قالب ۲ مجتمع بزرگ آبرسانی کوشک و سراباغ آبدانان با اعتبار و تخصیص صورت گرفته جهت سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به میزان ۸۹۰ میلیارد ریال خبر داد.

او گفت: با بهره برداری از طرح‌ها و پروژه‌های مذکور مشکل تامین و توزیع آب در سطح شهرستان آبدانان مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا، در خصوص تخصیص اعتبار لازم و مورد نیاز جهت حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه جهت تامین آب و افزایش ظرفیت آب شهر آبدانان و روستاهای تابعه بخش مرکزی و مجتمع سراباغ و اصلاح و تعویض شبکه‌های فرسوده شهری و روستایی شهرستان آبدانان توضیحاتی ارائه نمود.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، مصرف آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.