وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:موانع مربوط به ماده ۵۶ طرح‌هایی مانند راه‌آهن میانه - اردبیل بررسی و مقرر شد این موانع بزودی برطرف شود.

سیداحسان خاندوزی گفت:در نشست امروز موانع مربوط به ماده ۵۶ طرح‌هایی مانند راه‌آهن میانه - اردبیل بررسی و مقرر شد این موانع بزودی برطرف شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت:  امروز درباره مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به استان اردبیل و لزوم پیگیری طرح‌های کلیدی که در آن سفر مطرح شده، نشست مفید و سازنده‌ای با حضور استاندار و مقامات استانی ، رئیس و اعضای محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

خاندوزی می گوید: پیش از جلسه هم فعالان اقتصادی دغدغه‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند و بنا شد در زمینه پیگیری تحقق و مصوبات سفر تدابیر دقیق و مشخصی پیگیری شود ، از جمله در مورد مانع پروژه‌هایی که ماده ۵۶ وجود داشت مثل پروژه‌های راه‌آهن اردبیل انشاءالله به زودی این موانع برطرف خواهد شد.

او گفت: همچنین در خصوص استفاده از تسهیلات اشتغال استانی، در بحث تبصره ۱۸ قانون بودجه موانعی وجود داشت که هم ابلاغ آیین‌نامه اجرایی آن و هم استفاده کامل استان اردبیل از ظرفیت تسهیلات مورد تاکید قرار گرفت.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در زمینه‌ مقام ناظر پولی مستقلی که در استان اردبیل وجود داشته باشد از بانک مرکزی خواسته شد به سرعت این اقدام را در دستور کار قرار دهد، گفت: امیدواریم با پیگیری‌هایی که در حوزه گمرک از جمله تسهیل در گمرک بیله‌سوار و استقرار ایکس ری گمرک صورت خواهد گرفت و اختیاراتی که در حوزه مالیاتی تفویض شد بتوانیم سرعت توسعه اقتصادی استان اردبیل را بیش از پیش شاهد باشیم.

خاندوزی می گوید: در حوزه اختیارات بانک‌های استان هم شورای هماهنگی بانک‌ها مکلف شدند سقف اعتباراتی که می‌توان در استان‌ها درباره این پروژه تصمیم‌گیری کرد آن را هم افزایش دهند که بانک‌های استان هم بتوانند پشتیبان طرح‌های تولیدی و صادراتی استان باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.