استاندار همدان گفت: نرخ بیکاری در استان همدان اگر چه یک رقمی است، اما آمار‌های واقعی از بیکاری و شغل‌های با وضعیت معلق نزدیک به ۲۰ درصد است.

استاندار همدان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت: نرخ بیکاری این استان از سوی مرکز آمار ایران حدود ۷/۵ درصد اعلام شده است و این درحالی است که نرخ اشتغال ناقص استان و شغل های ناپایدار و در معرض بیکاری هم سهم ۱۲/۵ درصدی را در استان دارند .

علیرضا قاسمی فرزاد تاکید کرد: آمار اشتغال و نرخ بیکاری باید به نرخ واقعی آن در جامعه نزدیک شود و بر اساس آمار دقیق برای رفع مشکلات در استان برنامه ریزی کنیم.

او می گوید: نرخ بیکاری اعلام شده در مورد این استان واقعی نیست و آمار بیکاری استان در مرکز آمار ایران باید اصلاح شودو اعتبارات و برنامه های بیشتری باید برای ایجاد اشتغال در استان اختصاص یابد.

استاندار همدان گفت: در تخصیص اعتبارات مرتبط با بودجه سال ۱۴۰۱، استان همدان در رتبه ۲۱ کشور قرار دارد در حالی که به برخی از استان‌ها با جمعیتی کمتر، سه برابر همدان اعتبار تخصیص داده شده است.

قاسمی فرزاد می گوید: شغل‌های کاذب و ساعتی نیاز خانواده‌ها را برطرف نمی‌کند  فرد شاغل بایدحداقل روزانه ۶ تا هشت ساعت کار مداوم داشته باشد.

او از مسئولان استان خواست جسارت داشته باشند و در حوزه اشتغالزایی آمار واقعی وضعیت فعلی را ارائه دهند تا با برنامه ریزی بهتر در کنار تلاش های دولت های پیش برای رفع بیکاری در استان تلاش کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.