رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با مصوبه سفر رئیس جمهوری، ۱۲۳ طرح کشاورزی در استان اجرایی می‌شود.

آقای اکبر فتحی  گفت: با اجرا شدن این طرح‌ها و بخشی از طرح‌های بخش آب که در بخش کشاورزی هزینه خواهد شد به ویژه با تکمیل و راه اندازی اراضی پایاب ۹ سد در حال ساخت، ۳۵ هزار هکتار اراضی جدید از دیم به آبی تبدیل و بیش از ۲۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی جدید به محصولات قبلی اضافه خواهد شد.

با توجه به اینکه قسمتی از اعتبارات، به حوضه دریاچه ارومیه مربوط می‌شود، بنابراین برنامه‌های جدیدی در این حوضه خواهیم داشت که مهمترین آن‌ها تبدیل آبیاری‌های سنتی به آبیاری‌های مدرن است.

خوشبختانه در سفر ریاست جمهوری به استان طرح‌های خوبی برای بخش کشاورزی مصوب شد و مبلغ مصوب اعتبارات عمرانی برای بخش کشاورزی ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که رقم بسیار قابل توجهی نسبت به سایر استان هاست.

 این طرح‌ها بیشتر در زیر بخش‌های آب و خاک، باغبانی، زراعت، حوزه منابع طبیعی و حوزه امور عشایر است که عمدتاً شامل طرح‌های بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی، اجرای شبکه‌های آبیاری، توسعه باغات در اراضی شیبدار، طرح‌های آبخوان داری و آبخیزداری منابع طبیعی، تامین آب شرب عشایر در حوزه عشایری و احداث و بهسازی قنوات و احداث جاده‌های دسترسی به مزارع است.

 این طرح‌ها از زمان ابلاغ اعتبارات توسط ریاست محترم جمهوری قابلیت اجرایی دارد، ولی با توجه به اینکه روند و فرایند تصویب و مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه را در پیش داریم تصور می‌شود با توجه به اقدامات صورت گرفته در یک ماه آینده اکثر آن‌ها شروع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.