معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: برای ساماندهی بیمه‌های درمانی برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته است.

قاسم احمدی لاشکی گفت: وزیر آموزش و پرورش، به منظور ارتقای منزلت معلمان، برای ساماندهی بیمه‌های درمانی، در حال اجرای اقدامات جدی است که به ثمر نشسته و با پیگیری‌های مبسوط این مشکل به زودی مرتفع خواهد شد.

او گفت: از جمله موضوعات نگران‌کننده این قشر خدوم وضعیت نابسامان بیمه‌های درمانی است که جزو حداقل‌های نیاز معلمان است و متاسفانه وضعیت مطلوبی را در این حوزه در سنوات گذشته و در حال حاضر شاهد نیستیم.

به گفته لاشکی آموزش و پرورش با جدیت به دنبال اجرائی کردن رتبه‌بندی معلمان است که بلافاصله پس از تصویب نهایی و رفع نواقص در دستور کار قرار خواهد گرفت.

لاشکی می گوید: از نظر من تعویق ۱۰ ساله برای اجرائی کردن این طرح واقعا زیبنده نیست، اما این اطمینان را می‌دهم وزارت آموزش و پرورش با جدیت تمام در حال پیگیری این طرح مهم بوده است و دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان عزم جدی برای تسریع در اجرای این طرح دارند.

او گفت: در خصوص اجرای این طرح قانون‌گذار صریحا مشخص کرده آیین‌نامه این طرح ظرف مدت یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی سازمان برنامه و بودجه و ۲ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری به عنوان ناظر تهیه شود که ظرف یک ماه انجام و برای تصویب به دولت ارسال شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش می گوید: به دولت سه ماه مهلت داده شد که روز‌های پایانی است و کمیسیون امور عمومی و منابع انسانی جلسات بسیاری گذاشت و پیش‌نویس اولیه آماده شد و امروز قرار بود در صحن علنی مجلس بررسی شود و به نظرم برای یک‌شنبه هفته آینده می‌شود آن را نهایی کرد.

او گفت: وزارت آموزش و پرورش، آمادگی کامل اجرائی کردن این طرح از را دارد و با توجه به مهلت داده شده منتظر هستیم که دولت تاییدیه این پیش‌نویس را به ما ابلاغ کند به طوری که وزیر به تمامی استان‌ها و ۷۵۰ رئیس اداره کار تنظیم اطلاعات معلمان زیرمجموعه خود را بر اساس امتیاز ابلاغ کرده است.

لاشکی می گوید: ما در این طرح موظفیم که ۸۰۴ هزار معلم را بر اساس امتیازاتی که کسب می‌کنند به گروه‌های پنج‌گانه آموزشیارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم و دانش‌یار معلم و استاد معلم تقسیم کنیم و بر اساس موافقت صورت گرفته از ادارات آموزش و پرورش و نظر هیئت ممیزه، احکام معلمان زده خواهد شد و کار آغاز می‌شود.

او گفت: مرحله اول، استقرار است و مرحله دوم، استمرار یا ارتقا خواهد بود که پنج سال بعد مجدد با توجه به امتیازات کسب شده در طی این مدت رتبه معلمان تغییر می‌کند.

لاشکی گفت: ما به دنبال ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت هستیم که این مسئله با رتبه‌بندی و تلاش برای ارتقای سطح علمی و ... از طریق بالا بردن امتیاز محقق خواهد شد و همچنین به دنبال ارتقا بخشیدن به جایگاه و مقام معلم هستیم که برخی این را با معیشت مخلوط می‌کنند، اما هدف والاتر است و اجرای این طرح موجب افزایش انگیزه در معلمان برای ارتقای سطح علمی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


به گفته لاشکی اقلیم کشور به گونه‌ای است که همه استان‌ها نقاط مرفه و محروم دارد؛ همانند چهارمحال و بختیاری که ۱۰۴ معلم این منطقه در نقاطی تدریس می‌کنند که نمی‌توانند هفتگی هم به منزلشان برگردند، اما با این سختی تعلیم و تربیت را تعطیل نکرده‌اند.

او می گوید: به نظر من نباید کسانی که در شرایط سخت هستند با افراد مناطق شهری و مرفه یکجور دیده شوند و معلمان مناطق صعب‌العبور و محروم باید در حوزه‌هایی از جمله مالی مورد توجه بیشتر قرار گرفته و این عدالت در بین همه معلمان دلسور نیز رعایت شود تا در حوزه تعلیم و تربیت خدمات موثری را داشته باشیم که این موضوع نیز در وزارت مطرح شده و با توجه به عزم دولت در آینده بسیاری از نواقص موجود اصلاح خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار