منابع خبری از سقوط هواپیمای نظامی آمریکا حامل مواد هسته‌ای در جنوب ایالت کالیفرنیا و کشته شدن سرنشینان آن خبر دادند.

یک هواپیمای نظامی آمریکا حامل مواد هسته‌ای در نزدیکی «ال سنترو» (El Centro) در شهر «امپریال» (Imperial) در جنوب ایالت کالیفرنیا، سقوط کرد. به گفته منابع خبری این هواپیما احتمالاً از تأسیسات هوایی نیروی دریایی در «اِل سنترو» یا از «NAFEC»، یک مرکز اصلی آموزش هوانوردی دریایی واقع در حدود ۳۵ مایلی جنوب غربی این ایالت پرواز کرده باشد.

به گفته «NAFEC» (صندوق همکاری زیست محیطی آمریکای شمالی) «گزارش‌هایی مبنی بر سقوط یک هواپیما در مجاورت جاده کانال کواچلا و مسیر ایالتی ۷۸ کالیفرنیا دریافت کرده است. آتش‌نشانی فدرال و آتش‌نشانی شهرستان امپریال در حال پاسخگویی هستند. ما در حال حاضر جزئیات بیشتری در اختیار نداریم.»

هنگامی که تلویزیون KYMA (یکی از زیرمجموعه‌های NBC در یومای آریزونا، برای اطلاع از این حادثه با مقامات تماس گرفت، مقامات در ایستگاه هوایی نیروی دریایی یوما گفتند که از سقوط مطلع هستند، اما نمی‌توانند جزئیات دیگری ارائه دهند.

کلانتر شهرستان امپریال نیز به رسانه‌های محلی اعلام کرده است که یک هواپیمای نظامی سقوط کرده اما تاکنون جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

خبرگزاری آرتی نیز در این باره نوشت یک هواپیمای نظامی آمریکا روز چهارشنبه در شهرستان امپریال کالیفرنیا، در حدود ۳۰ مایلی شمال مرز مکزیک سقوط کرد و احتمال می‌رود تمامی ۵ سرنشین این هواپیما کشته شده باشند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن بوده که «مواد هسته‌ای» در هواپیما وجود داشته است اما نیروی دریایی آمریکا این موضوع را رد کرده است.

تأسیسات هوایی نیروی دریایی ال سنترو نوع هواپیمای سقوط کرده را فاش نکرد، اما تأیید کرد که متعلق به نیروهای هواپیمای دریایی مستقر در سن دیگو بوده است.

گزارش‌هایی نیز بر اساس صحبت‌های پلیس منتشر شده است که نشان می‌دهد هواپیمای مورد بحث احتمالاً «بل بوئینگ وی-۲۲ آسپری» (Bell Boeing V-22 Osprey) بوده است که نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و نیروی هوایی آمریکا همگی از آن استفاده می‌کنند.

گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که چندین تلفات در نتیجه سقوط این هواپیما وجود داشته است و احتمالاً هواپیما در آن زمان حامل مواد خطرناک و احتمالاً رادیواکتیو بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
مواد هسته ای؟ خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۱۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
هرکس با ما درافتاد برافتاد
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۳:۰۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
همین مواد رادیو اکتیو رو باد و باران و توفان به کشورهای دیگر میبره و اژانس دست بکار میشه و از ایران میخواد که دلیل منطقی برای وجود همین موادی که امریکا در سراسر جهان پخش کرده بیاره. قابل توجه رافایل گروسی ارژانتینی.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۹:۰۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
سالهاست که همین مواد با حرکت باد در اسمان شناور شده و بر سرزمین ما فرود میایند و امثال رافایل گروسی ما را استنطاق میکنند راجع به ذرات در سه موضع. همین سقوط های نمایشی سال ها است که باعث بازار گرمی این نابخردان شده و فکر میکنند ما کور هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
تمام مراکز هسته ای آمریکا باید زیر نطر آژانس قرار بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
آمریکا = خطرناک هسته ای
آخرین اخبار