سخنگوی وزارت دفاع روسیه از انهدام یک فروند هواپیمای اوکراینی که حامل سلاح بود خبر داد.

 ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته، یک فروند هواپیمای ترابری نظامی اوکراین را که حامل سلاح و مهمات بود در نزدیکی بندر اودسا در دریای سیاه سرنگون کردند.

به گزارش اسپوتنیک، کوناشنکوف همچنین از انهدام ۱۷ پهپاد اوکراینی از جمله پهپاد‌های بیرقدار ساخت ترکیه در لوهانسک، خارکیف و میکولایف خبر داد. علاوه بر این، موشک‌های نقطه زن روسی به یک پایگاه آموزشی واحد توپخانه اوکراین که مستشاران نظامی خارجی در آن بودند اصابت کردند.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین، در مجموع ۱۸۷ فروند هواپیما، ۱۲۹ بالگرد، ۱۱۰۴ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۲۸ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳۴۰۶ دستگاه تانک و سایر خودرو‌های زرهی زرهی، ۴۶۶ سامانه موشک پرتاب چندگانه، ۱۷۶۹ قبضه توپ صحرایی و ۳ خمپاره انداز منهدم شده اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه روز جمعه بر ادامه عملیات نظامی ویژه این کشور علیه اوکراین تا دستیابی به تمام اهداف تعیین‌شده تاکید کرد و گفت که مسکو در طول ۱۰۰ روز عملیات نظامی خود در اوکراین به دستاورد‌های مشخصی دست یافته و تا رسیدن به همه اهداف به کار خود ادامه خواهد داد.

پیش از این نیز ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی ویدئویی خود در پارلمان لوکزامبورگ اعلام کرد که پس از گذشت نزدیک به ۱۰۰ روز از حمله روسیه به اوکراین، نیرو‌های روسیه ۲۰ درصد از خاک اوکراین را به کنترل خود در آورده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جکی جان
۰۸:۳۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
با
سلام یک جمله اساسی و بس مرگ بر جنگ میخواد هر کشوری شروع کننده باشه
Netherlands
7891
۰۵:۲۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
الحد لله رب العالمین. شکر خدا.
آخرین اخبار