آژانس بین المللی انرژی اتمی:

ایران قصد نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در تاسیسات نطنز را دارد

رویترز به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی از تصمیم ایران برای نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در تاسیسات نطنز خبر داد.

 

آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داد که ایران قصد دارد سانتریفیوژهای پیشرفته ای را در تاسیسات هسته ای نطنز نصب کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: ایران به ما اطلاع داده است قصد دارد تا سانتریفیوژهای پیشرفته ای را در تأسیسات هسته ای نطنز نصب کند.

همچنین طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو، این سازمان روز دوشنبه در تأسیسات زیرزمینی نطنز تأیید کرده است که ایران نصب سانتریفیوژ های IR-6 را در آبشار واحدی که قبلا از سوی ایران به آژانس اعلام شده بود، آغاز کرده است.

ساعاتی پیش نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین با اعلام آغاز بررسی قطعنامه علیه ایران در شورای حکام ، در حساب توییتری خود نوشته بود: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بررسی مسأله راستی آزمایی هسته ای: توافق پادمانی با ایران را آغاز کرد:. نماینده آلمان همین الان قطعنامه مربوط به این موضوع را ارائه کرد. موضوعیت داشتن این پیش‌نویس در شرایط فعلی به شدت جای سوال دارد.

همچنین  آمريكا در نامه ای به شورای حکام آژانس بین المللی گفته بود: ما خواستار تشدید تنش سیاسی نیستیم. ما خواستار توضیحات موثق از سوی ایران درباره بقایای اورانیوم در مراکز اعلام نشده هستیم.

آمریکا مدعی شده بود: قصد ایران برای کاهش شفافیت در پاسخ به پیش نویس قطعنامه اروپا و آمریکا غیرسازنده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۱:۱۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
از Npt بیاید بیرون آقا ، ریش مملکت رو به دست شغالان ندید که به بادش بدن... تا کی میخواید این بازی ای که میدونید و میدونیم تهش چیه ادامه بدید ؟ تهدید خروج از npt برای ما مثل کشتی یونانی میشه ، با التماس میان بهتون امتیاز میدن ..ندادن هم جلوی ضرر رو که خیلی هم دیر شده بستید ... کسی تو این مسوولای ما غیرت نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
با این قطعنامه باید فعلا دست نیگر داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
زنده باد.
آخرین اخبار