نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه ارومیه و رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: این فرایض از تکالیف مهم دینی به شمار می‌روند و نباید به فراموشی سپرده شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در دیدار با دبیران شهرستانی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه شرط امر به معروف، عاملیت خود شخص است، گفت:  آمر به معروف و ناهی از منکر، باید عامل به گفته های خود باشد که در غیر اینصورت امر به معروف او در دنیا اثر گذار نخواهد بود و در قیامت نیز حجتی علیه او خواهد بود.

او می گوید: اگر انسان امر به معروف کند و خود به آن معروف عمل کند، در قیامت مسوولیتی نسبت به گمراهی دیگران ندارد و وظیفه خود را انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به آیه «أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ» گفت: بنا به فرموده صریح قرآن، کسانی که مردم را به نیکوکاری دستور می‌دهند و خود انجام آن عمل نیکو را فراموش می کنند،  افراد بی اندیشه و بی عقل به شمار می آیند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی راهکار موفقیت در امور را تقوا دانست و می گوید: شاه کلید موفقیت تقوا است و هر کس در زندگی شخصی و اجتماعی تقوا داشته باشد، موفق خواهد شد و مشکلات را پشت سر خواهد گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.