سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری کرمانشاه از حمایت همه جانبه از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه در استان خبر داد.

مصطفی موشاخانی در آیین اولین رویداد "تبادل فناوری" استان با اشاره به تصویب قانون جدید "جهش تولید دانش بنیان گفت : آیین نامه‌های اجرای این قانون نهایتا تا چند ماه دیگر به استان‌ها ابلاغ می‌شود و همه بر اساس این قانون موظف به حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان خواهند بود.

به گفته سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری کرمانشاه خوشبختانه این قانون بصورت جامع و کامل حمایت از شرکت‌ها را در دستور کار خود قرار داده و در صورت اجرای کامل و درست آن می‌توان به آینده موفق دانش بنیان‌ها در کشور امیدوار بود.

در امسال اعتبارات خوبی برای دانش بنیان‌ها لحاظ شده است، در استان از هر ایده و طرح فناورانه‌ای حمایت می‌کنیم.

استاندار کرمانشاه توجه ویژه‌ای به بحث حمایت از دانش بنیان‌ها دارند و اعتبارات مورد نیاز طرح‌ها و ایده‌های ارائه شده از سوی این شرکت‌ها و واحد‌های فناور تامین می‌شود.

انتظار ما از تمام مدیران استان هم این است که حتما از صاحبان ایده و شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور حمایت کنند.

 ۳۰ مکان برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان آماده سازی می شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با تاکید بر حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور، گفت: حدود پنج سال است که فن بازار منطقه‌ای استان با همین هدف راه اندازی شده و خدمات رسانی می‌کند.

کردستانی گفت: دانش و فناوری شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور باید در جایی عرضه شود و یکی از مکان‌های مناسب برای این کار "فن بازار" است.

فن بازار‌ها در حقیقت واسطه میان شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور با حوزه صنعت و بازار هستند و در فن بازار کرمانشاه هم با هدف ایجاد همین ارتباط پنج سال است که فعالیت می‌کند.

در حال راه اندازی مکانی برای فعالیت چنین شرکت‌هایی هستیم.

هم اکنون ۳۰ مکان ۲۰۰ متری در حال ساخت داریم که هریک از آن‌ها با هزینه‌ای بسیار ناچیز که فقط هزینه نگهداری سوله هاست به شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور استان عرضه می‌شود.

نیاز‌های بخش صنعت احصا می شود

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: در این رویداد نیاز‌های بخش صنعت احصا شده و از طرفی شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناوری که بتوانند این نیاز‌ها را مرتفع کنند هم شناسایی شده و ارتباط لازم بین این دو جهت رفع این نیاز‌ها برقرار شده است.

آزادی گفت: در این رویداد با بررسی صورت گرفته ۱۹ نیاز فناورانه واحد‌های صنعتی استان احصا شده که طی جلساتی که با شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور صورت گرفته، برای رفع هشت نیاز قرارداد همکاری منعقد شده است.

یکی از این قرارداد‌ها به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال است و مابقی در قالب تفاهم نامه همکاری به امضا رسیده اند تا در وقت مناسب جزییات دقیق اعتبار و سایر موارد آن تعیین شود.

این تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه‌های مختلف صنایع شیمیایی، کشاورزی، الکترونیک و ... است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.