فرماندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت نظارت بر توزیع آرد از اجرایی شدن طرح هوشمندسازی نانوایی‌های کرمانشاه تا پایان خرداد خبر داد.

فضل الله رنجبر گفت : با اجرای این طرح دستگاه‌هایی شبیه کارتخوان در نانوایی‌ها نصب می‌شود و به محض خرید مردم ما به تفاوت قیمت نان به حساب نانوایی‌ها واریز می‌شود.

به گفته فرماندار کرمانشاه با اشاره به مزایای طرح هوشمندسازی خرید نان، اجرای این طرح هدر رفت آرد و نان، فروش خارج از شبکه و قاچاق آرد جلوگیری می‌کند و یارانه مستقیم به مردم تعلق می‌گیرد.

جلسات هماهنگی لازم در فرماندار و استانداری برگزار شده و سایر مقدمات نیز در حال انجام بوده و پیش بینی می‌شود تا پایان خرداد ماه این طرح در شهرستان کرمانشاه اجرایی شود.

پس از حذف ارز ترجیحی و هدفمند شدن یارانه‌ها شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت نان شکل گرفت که به هیچ وجه صحت ندارد و نان گران نخواهد شد و همچنین سهمیه آرد نانوایی‌ها نیز کاهش پیدا نکرده است.

طی روز‌های گذشته نشستی با حضور نانوایان شهرستان کرمانشاه برگزار شد و مشکلات آن‌ها و تخصیص آرد مورد نظر بر اساس نظر کارشناسی احصا و به استاندار کرمانشاه اعلام شد.

در صورتی که نانوایی نسبت به تعطیلی خودسرانه و یا کاهش ساعت کار اقدام و آرد خود را در بازار آزاد عرضه کند به شدت با آن واحد خبازی برخورد می‌شود و ممکن است پروانه کسب آن مجموعه باطل شود.

پس از طرح هدفمندی یارانه‌ها شهر کرمانشاه به هشت منطقه تقسیم شد و بازرسان اتاق اصناف، بسیج اصناف، صمت، جهاد کشاورزی، غله و خدمات بازرگانی نظارت بر نانوایی‌ها را با ۱۳۳ بازرس در دستور کار قرار دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.