زارعی گفت: سوالات کنکور به صورت رمزگذاری شده به حوزه‌ها ارسال می‌شوند و ۵ دقیقه قبل از آزمون رمز سوالات برای حوزه‌ها ارسال خواهد شد و امکان هیچ گونه خطایی وجود ندارد.

محسن زارعی گفت: دو مرحله ای شدن مصوبه کنکور در راستای عدالت آموزشی وضع شده؛ چرا که کنکور فضای کنونی جامعه را به شکل نامطلوبی تحت الشعاع قرار داده است. به دانش آموزان و والدین اطمینان می‌دهیم که از امسال امنیت آزمون‌ها به شکل جدی‌تر پیگیری می‌شود.

او گفت: دبیران در فضای امن طراحی سوالات را انجام می‌دهند. سوالات به صورت رمزگذاری شده به حوزه‌ها ارسال می‌شوند و ۵ دقیقه قبل از آزمون رمز سوالات برای حوزه‌ها ارسال خواهد شد.

رجبعلی برزویی نیز گفت: در تنظیم و تصویب این مصوبه، همواره سه محور عدالت آموزشی، کاهش استرس و دغدغه والدین و دانش آموزان و توجه به ماموریت‌های تربیتی و فرهنگی آموزش و پرورش همواره مورد تاکید بوده است؛ بنابراین داوطلبان دغدغه نداشته باشند در روش جدید پذیرش در دانشگاه‌ها، برای همه داوطلبان از اقشار مردم و از جمله مناطق محروم نگاه ویژه در نظر گرفته شده است.

 معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه کنکور گفت: این مصوبه کار تمام وقت دو ساله دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است و از متخصصان زیادی در تنظیم آن کمک گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
مشکل خوندن به صورت تستي يا تشريحي نيست مشکل حذف عمومي و اهميت دادن به اختصاصي نيست مشکل اهميت دادن به سوابق نيست . مشکل تصحيح سليقه اي هزاران مصحح توي اقصي نقاط اين کشوره ،بحث بحث رقابته وگرنه من 20 بشم چرا دیگری نشه ، اما از کجا که 20 من هم وزن 20 اون باشه ؟ از کجا معلوم که به باباي مدرسه که حالا شده مراقب شيريني نداده باشم که به جاي مراقبت حواسش باشه کسي نفهمه من تقلب کردم؟ و خيلي سوال ديگه کنکور با همه ايرادي که داشت از لحاظ غربالگري و امنيت هزار سر و گردن از امتحانات به صورت تشريحي و امنيتي که قراره در هزاران حوزه قرباني بشه بالاتره . کنکور رقابته بفهميد رقابت ، تستي يا تشريحي شما بايد بخونيد و به مطلب مسلط بشيد اما تستي رو سيستم تصحيح ميکنه و امتحان تشريحي رو کسی که از حقوقش راضي نيست و شب قبلش با زنش دعواش شده و از شانس بد کسی که تازه جواب مثبت دختر خالش رو گرفته ميشه مصحح يه جاي ديگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
یا سطح مدارس عادی رو مثل مدارس استعداد های درخشان و غیر انتفاعی بالا ببرید یا این مدارس را حذف کنید تا مثل قدیم امکانات به صورت عادلانه توزیع بشه، و فرزندان قشر ضعیف و فقیر هم بتونن به دانشگاه های دولتی و رشته های تاپ برن
آخرین اخبار