محسن زارعی گفت: در حال حاضر پایه دوازدهم هماهنگ و به صورت کشوری در جریان است و دانش آموزان مشغول امتحانات هستند. برای کنکور امسال این تاثیر به صورت ۴۰ درصد مثبت دیده شده است. تاثیر مثبتی که تصمیم گرفته شد در بحث سیر فرایند نظام آموزشی و تاثیر محتوای آموزشی تاثیر زیادی نگذاشت زیرا نگاه دانش آموزان معطوف به کنکور بود که موفقیتشان را در کنکور و رقابت میدیدند. لذا دغدغه آنها آزمونهای هماهنگ پایه دوازدهم نبود.
او گفت: با تصمیمی که گرفته شد کمک بزرگی به نظام آموزشی صورت گرفت. باید توجه معلمین به محتوای کتاب و اهدافی که برای درس تعریف شده باشد.نگاه دانش آموزان باید به این موضوع باشد.
به گفته زارعی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نقطه پایانی و نشانه گذر تحصیلی نیست بلکه جزئی از فرایند آموزش است.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش گفت: برای سال ۴۰۳ ۱ علاوه بر پایه دوازدهم، پایه یازدهم را هم به صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهیم کرد و سال ۱۴۰۴ پایههای دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت سراسری و هماهنگ برگزار میشود تا بتوانیم سوابق تحصیلی را برای دانش آموزان داشته باشیم.
زارعی گفت: استاندارد سازی سوالات و امنیت آنها بیشتر مد نظر قرار میگیرد، طراحی و تصحیح سوالات از امنیت و استاندارد خوبی برقرار است و طراحان در قرنطینه بودند لذا جای نگرانی در خصوص لو رفتن سوالات وجود ندارد.
او گفت: برای آزمونهای دیگر از جمله کنکور به فکر راه اندازی تصحیح الکترونیکی هستیم و سعی کرده ایم تا تدابیر امنیتی را بهتر از گذشته فراهم کنیم.
۹۰ درصدانها میخواهند سال آینده در کنکور شرکت کنند ترمیم معدل آنها را بیچاره میکند از اینجا مانده از آنجا رانده هستند شما را به خدا برای ۱۴۰۲ ای طرح اجرا نکنید