نانوایی‌های سنتی اراک، ساوه و زرندیه از امروز به پایانه‌های فروش سیستمی نان متصل می‌شوند.

مخلص الائمه  استاندار مرکزی در بازدید از نانوایی‌های سطح شهر اراک در مورد متصل شدن استان مرکزی به سیستم هوشمند فروش نان مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

امروز اتصال نانوایی‌های اراک، ساوه و زرندیه به پایانه‌های فروش سیستمی نان سنتی آغاز می‌شود؛ در حال حاظر در ۱۳ استان این طرح را به صورت آزمایشی آغاز کرده اند که استان مرکزی چهاردهمین استان در این رابطه است.

این شبکه به اینترنت متصل نیست و در گام نخست ۱۵ درصد مشوق به نانوایی‌ها داده می‌شود و امروز به مدت ۳ روز ۸۰۰ نانوایی در سطح استان به این سیستم مجهز خواهند شد.

یارانه‌ها در حوزه نان پیچیدگی‌ها و حساسیت‌هایی دارد که دولت لازم دانسته این مهم مدیریت و به نحو صحیح و با دفع آسیب‌ها در سطح کشور اجرا شود.

در این سیستم مردم و مصرف کننده نهایی نان را به همان قیمت تعیین شده از سوی دولت و بدون تغییر قیمت دریافت می‌کنند و مطلقا تغییر قیمتی در این حوزه نخواهیم داشت.

یارانه در زنجیره تولید گندم تا مصرف نان به نانوایی‌ها از طریق سیستم پایانه‌ها داده می‌شود و امکان کنترل و مدیریت هوشمند مصرف نان هم به طور کامل ایجاد خواهد شد و نانوایی‌ها از لحاظ تامین نان و توزیع کنترل خواهند شد.

استاندار مرکزی در پایان گفت: به هر اندازه که مردم به نان نیاز داشته باشند نان با قیمت دولتی تعیین می‌شود و مابه تفاوت بین گندم دولتی و گندم آزاد در اختیار نانوا قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
در حال حاظر