مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از کسب جایگاه دوم استان در ارزیابی‌های مربوط به نهضت ملی مسکن در اردیبهشت امسال خبر داد.

داعی در نشست خبری گفت: تاکنون ۸ هزار و ۶۳۰ نفر در خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن تأیید نهایی شده اند و براساس آخرین ارزیابی انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، خراسان جنوبی در رتبه دوم طرح قرار دارد.

او گفت: مجموع افراد ثبت نام شده ۷۳ هزار و ۹۸۷ نفر، افراد در انتظار تأیید استعلام ۷ هزار و ۹۰۳ نفر و افراد رد درخواست شده ۳۳ هزار و ۴۷۰ نفر هستند.

داعی گفت: مراحل مختلف ساخت از فوندانسیون، سفت کاری و نازک کاری در حال انجام است و در برخی واحد‌ها تمام مراحل به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۲۸ شهر خراسان جنوبی طرح جامع مصوب دارند و بازنگری ۵ طرح در حال انجام است؛ همچنین ۲۵ شهر طرح تفصیلی دارند و ۳ شهر در حال بازنگری طرح تفصیلی هستند.

پیش بینی دوبانده سازی ۱۰۰ کیلومتر راه در خراسان جنوبی

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۱۸۷ کیلومتر از راه‌های استان در دو سال گذشته دوبانده شده اند که ۲ هزار میلیارد تومان برای آن اعتبار هزینه شده است.

او گفت: ۵۸۰ کیلومتر نیز باند دوم در حال اجرا داریم و حجم قرارداد‌ها ۲ برابر افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


داعی گفت: با در نظر گرفتن ۷۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای دوبانده سازی راه‌های استان در بودجه ۱۴۰۱ و استفاده از سایر منابع مانند کمیسیون ماده ۲۳، ماده ۵۶ و تهاتر‌های بانکی و مالیاتی، پیش بینی کرده ایم تا ۱۰۰ کیلومتر باند دوم در استان امسال اجرا شود.

در انتظار تشکیل کنسرسیوم بانکی هستیم

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: راه آهن بیرجند – یونسی به طول ۲۷۱ کیلومتر در حال کار است و ۵۸ کیلومتر از یونسی به قاین زیرسازی شده است؛ همچنین در قسمت بیرجند به قاین نیز ۳۲ کیلومتر آن پیمانکار داشته و زیرسازی می‌شود.

او گفت: کنسرسیوم ریلی متشکل از ۶ شرکت تشکیل شده و ۵ بانک نیز باید کنسرسیوم بانکی را تشکیل دهند تا ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده از سوی صندوق توسعه ملی به بانک‌ها پرداخت و پس از کار پیمانکاران، به آن‌ها پرداخت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.