استاندار خراسان جنوبی گفت: از چهار میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، ۴۰ هزار واحد سهم خراسان جنوبی است.

 قناعت در نشست شورای مسکن خراسان جنوبی گفت: طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های مهم دولت و استان در حوزه اجرایی است و هیچگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نخواهد بود.

او گفت: طبق آخرین شاخص‌های اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، خراسان جنوبی در رتبه دوم طرح قرار دارد ضمن اینکه موقعیت باید حفظ و ارتقا داده شود طرح‌های تشویقی و تنبیهی برای مدیران این حوزه در استان در نظر گرفته خواهد شد.

قناعت گفت: تا این مرحله کار خوب پیش رفته و از مدیران پیشتاز تقدیر می‌شود اما ادامه کار نیازمند همراهی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های متولی است که باید با اولویت پیگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هر دولتی شعاری را دنبال می‌کند و شعار دولت سیزدهم که دولتی برخاسته از دل مردم است توجه به لایه‌های پایین جامعه، ایجاد اشتغال و تأمین مسکن است که در استان‌های کمتر برخوردار به شکل مضاعف پیگیری خواهد شد.

او گفت: طرح نهضت ملی مسکن از طرح‌های کلیدی کشور است، بنابراین دستگاه‌های خدمات‌رسان زیربنایی و روبنایی با توجه به مصوبات شورای مسکن اقدامات لازم را در تهیه طرح، تأمین منابع و اجرای به‌موقع مصوبات در دستور کار قرار دهند.

قناعت گفت: با توجه به اهمیت آغاز طرح‌های آماده‌سازی زمین باید از ظرفیت شهرداری‌های استان به‌ خوبی استفاده شود.

رتبه دوم خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، خراسان جنوبی در سه شاخص تأمین زمین، متقاضیان تعیین تکلیف شده و آغاز عملیات اجرایی در رتبه دوم قرار دارد که تداوم آن نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی همه‌جانبه متولیان است.

او گفت: ۴۰ هزار واحد مسکونی سهمیه خراسان جنوبی در این طرح است که در چهار سال باید به اتمام برسد و از این تعداد ۱۸ هزار واحد در حوزه روستایی و ۲۲ هزار واحد مسکن شهری است.

داعی گفت: تاکنون ۷۳ هزار و ۹۸۷ نفر از خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد برای ۴۶ هزار واحد تأمین زمین صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در زمینه تسهیلات بانکی برای مرکز استان تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

او گفت: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن پیش‌بینی شده که با همه توان باید نسبت به جذب سهمیه استان اقدام کنیم.

داعی گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن دستگاه‌ها باید زمین‌ های مازاد را برای تأمین زمین مورد نیاز طرح واگذار کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طبق قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان روبنایی و زیربنایی باید برنامه‌ریزی لازم را برای تأمین خدمات در سایت‌های مسکن ملی داشته باشند که با توجه به آغاز عملیات اجرایی تأمین آب از مهمترین نیازمندی‌ها است.

در این نشست مقرر شد جلسات شورای مسکن استان  در هر ماه ۲ بار در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و هر ۲ ماه یک بار به ریاست استاندار خراسان حنوبی برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.