جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای اقدام اهانت‌آمیز به مقام حضرت پیامبر اعظم (صلّی اللّه علیه و آله) را محکوم کرد.

در پی اقدام اهانت‌آمیز صورت‌گرفته در یکی از شبکه‌های تلویزیونی هند به مقام حضرت ختمی‌مرتبت پیامبر اعظم (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم)، بیانیه‌ای به‌شرح ذیل صادر کرد: اقدام موهن یکی از اعضای حزب حاکم هند، در اهانت به مقام شامخ رسول اکرم (صلّی اللّه علیه وآله و سلّم) موجب تألم بسیار گردید. این اقدام توهین‌آمیز و نابخشودنی، در ادامه روند اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی شکل‌گرفته در سال‌های اخیر هند است که متأسفانه در پی همراهی و حمایت‌های حزب حاکم از گروه‌های تندرو، رشد و گسترش داشته است و نشان‌دهنده این است که هتاکان و گروه‌های ضداسلامی از اقدامات خود دست بر نخواهند داشت.

تضییع حقوق مسلمانان و تلاش برای تخریب آثار اسلامی و مساجد، از سوی گروه‌های افراطی؛ حرکتی شوم، ننگین و غیرانسانی است که اگر جلوی آن گرفته نشود؛ آسیب‌های بسیار جدی به زندگی مسالمت‌آمیز فرقه‌ها و مذاهب مختلف در هند خواهد زد.

قانون اساسی هند بر احترام به عقاید و آزادی مذاهب تأکید دارد و لازم است دولتمردان و حزب حاکم، با توجه به تاریخ کهن و قانون اساسی کشورشان حقوق و شئون مسلمانان را گرامی بدارند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضایعه اهانت به پیامبر مهربانی‌ها، حضرت محمد مصطفی (صلوات اللّه و سلامه علیه و آله) را محکوم می‌کند و اعلام می‌دارد: اهانت به مقدسات اسلامی و اسلام‌ستیزی، احساسات بیش از یک‌میلیارد مسلمان را جریحه‌دار کرده است. لازم است سازمان‌های بین‌المللی اسلامی و مجامع حقوق بشری اسلامی با قاطعیت این حوادث را محکوم کنند.

از دستگاه دیپلماسی کشور خواستاریم با جدیت از مبانی اسلام و حقوق مسلمانان، به‌ویژه مسلمانان هند دفاع کند و مراتب اعتراض مردم و علمای جهان اسلام را به گوش دولت هند برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار