در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت فیلم موهن ضداسلامی به نام عنکبوت مقدس آمده است: در شجره نامه فرهنگی و نسب نامه تاریخی ملت ایران، دین و ارزشهای اخلاقی از جایگاه بسیار والا و بالایی برخوردار است. در حقیقت عنصر اصلی هویت ایرانی ما دینداری و تعبّد به معارف اسلامی است و این هویت، قدرت نرم ما در مواجهه با تهدیدات سخت و نرم دشمن بوده است.
جبهه معارض انقلاب اسلامی و دشمنان قسم خورده ما در اردوگاه ابتذال و جهالت فکری غرب، سالهاست در تلاشاند با یک جنگ نرم پیچیده، استحکامات ایمانی ملت ایران را مورد هجمه قرار دهند. در این میان برخی مدعیان هنرمندی و عناصر غرق شده درگرداب اندیشه شیطانی غرب نیز متاسفانه پیاده نظام این حرکت موریانه وار شده اند. جای سوال دارد که چرا برخی فعالین عرصه هنر به تکریم آثار ضداسلامی و ضد انسانی پرداخته و در تأیید و تمجید از آنان از یکدیگر سبقت میجویند.
آنچه اخیرا در یک دورهمی به اصطلاح فرهنگی، اما به واقع جاهلیت مدرن در یکی از کشورهای منحط غربی به وقوع پیوست؛ گوشهای از موج گسترده رفتارهای اسلام هراسانه و ایران ستیزانه غرب غرق شده در مردابهای ضد انسانی و ضد ارزشهای اخلاقی را بار دیگر آشکار کرد.
اهانت به باورهای دینی یک ملت و ستیز ناجوانمردانه با هویت فرهنگ دوستترین و اخلاق مدارترین مردم دنیا، شنیعترین و سخیفترین نوع مبارزه است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن اقدام برخی عناصر خود فروخته و غیر متعهد، در تولید فیلم موهن به مقدسات شیعه، اعلام میدارد: هنرِ در خدمت دروغ، اغواگری، فساد و فحشاء، هرزآبی متعفن و شوره زاری لم یزرع است.
هنر باید بتواند ارزشهای الهی و انسانی را منتقل کند. هنر اگر در خدمت نفسانیت و طمع ورزی قرارگرفت، دیگر هنر نیست؛ بلکه ابزاری برای توجیه جنایتهای ضدبشری و خاموش کردن فریاد مستضعفین است.
ساختارهای به ظاهرفرهنگی غرب فاقدِ معنویت، طالب رشد فرهنگ و هنر ملت متمدن ایران نبوده و بی هیچ شائبه و بدون ذرهای پنهانکاری در مسیر خدمت به ناتوی فرهنگی حرکت میکنند. این نهادها همیشه در حال سربازگیری بوده و بدا به حال آنان که در این جنگ گسترده، مزدوری دشمنان ملت ایران برعهده دارند.
قلوب ملت ما در عشق به امام رضا (ع) و مکتب مترقی ثقلین، همیشه در تپش است. ملت ما عاشقان خاص مکتب اهل بیت (ع) هستند و اهانت به آل الله را هرگز نخواهند پذیرفت و نخواهند بخشید.
عنکبوت مقدس، جدیدترین تلاش برای سیاهنمایی از جامعه ایرانی و بسترهایی است که ضمن جانیپروری، روحیه زنستیزی را در آحاد مردم کشورمان به تصویر میکشد.
جدیدترین ساخته علی عباسی، این روزها با اقبال بالایی توسط برخی اپوزیسیون و عناصر ضدانقلاب خارجی مواجه شده است و با اینکه نمره متوسط ۲ را از منتقدان حاضر در کن ۲۰۲۲ دریافت کرده، اما تکنوکراتها، این فیلم را تا اندازههای یک شاهکار بالا کشیدهاند.