سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه کمبود نیرو را از مهمترین معضلات پیش روی محیط زیست کرمانشاه برشمرد.

جلیلیان با اشاره به وسعت ۲۵۰ هزار هکتاری مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان که در قالب ۱۰ منطقه شامل پنج منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش و دو اثر طبیعی ملی است، گفت : بر اساس استاندارد‌ها باید به ازای هر هزار هکتار یک محیط بان داشته باشیم، یعنی در کرمانشاه ۲۵۰ نفر نیروی محیط بان نیاز داریم، اما مجموع نیرو‌های محیط بان ما در استان ۷۰ نفر است که تعدادی از آن‌ها مشغول کار‌های ستادی هم هستند.

به گفته سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه البته امسال سازمان محیط زیست مجوز استخدام ۳۵۰ نفر را دریافت کرده که سهم کرمانشاه از این تعداد ۲۵ نفر است. قرار است بنیاد شهید ۶۷ نفر را برای کمک به میحط زیست استان معرفی کند.

 تنها راهکار در این شرایط استفاده از ظرفیت خود مردم، جوامع محلی و ۳۶ سمن محیط زیستی است که در استان داریم.

ریزگرد‌ها یکی دیگر از معضلات مهم محیط زیستی کرمانشاه است که به دلیل همجواری با کشور عراق بسیار در معرض ورود ریزگرد‌ها قرار داریم.

 حل این معضل نیازمند راهکار‌های بین‌المللی، فعالیت‌های دیپلماسی و معاهدات بین المللی است خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده و به زودی نمایندگان ۱۶ کشور دنیا برای کمک به حل این موضوع به کشور می‌آیند.

 آلودگی آب‌ها و برداشت بی رویه از منابع آبی از دیگر معضلات محیط زیستی کرمانشاه است و وجود هشت تا ۱۰ هزار چاه غیرمجاز در استان گواهی بر این مدعا است.

متاسفانه محیط زیست در این زمینه تنها یک دستگاه ناظر است و اعتبارات خاصی برای کمک به حل این مشکلات نداریم، اما اخطار‌های لازم را به دستگاه‌های مربوطه دادیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.