سرپرست مرکز مدیریت راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از رصد جاده‌های خراسان رضوی با استفاده از سامانه نظارتی و کنترل از راه دور خبرداد.

یوسف بنی‌اسدی گفت: این نهاد با استفاده از ۳۲۶ سامانه نظارتی و اطلاع‌رسانی الکترونیک و کنترل از راه دور، جاده‌های اصلی خراسان رضوی را رصد می‌کند.

او گفت: از این تعداد سامانه،۱۴۰ دستگاه تردد شمار و ۴۳ دوربین نظارتی به صورت ۲۴ ساعته تردد‌های خراسان رضوی در مسیر‌های اصلی و شریانی را کنترل می‌کنند.

سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۲۲ مورد دوربین ثبت تخلف سرعت و پنج سامانه WIM (سامانه توزین ناوگان در حال حرکت) در سطح جاده‌های استان به صورت فعال قرار دارند.

بنی اسدی گفت: در خصوص اطلاع‌رسانی به رانندگان نیز ۱۲ تابلو پیام متغییر برای اعلان وضعیت جاده، سه سامانه اعلام سرعت لحظه‌ای خودرو و یک سامانه الکترونیک اعلام سرعت مجاز در محور در استان فعال می‌باشد.

او گفت: نصب سامانه‌های نظارتی و الکترونیکی در جاده‌های استان با کاهش سرعت خودرو‌ها و کاهش تصادفات و نرخ مرگ و میر ناشی از تصادفات رابطه مستقیم دارد، بطوریکه در محور‌هایی که به این سامانه‌ها مجهز هستند، به وضوح شاهد کاهش نرخ تصادفات هستیم.

سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ سامانه ثبت تخلف سرعت در جاده‌های استان در حال ارتقا یا نصب یا تعمیر هستند که طی ماه‌های آینده به مرور زمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.