مدیرکل هواشناسی استان سمنان با پیش‌بینی بارش پراکنده و باد شدید به همراه گرد و خاک در قالب دو سامانه تا پایان هفته، هشدار زرد اعلام کرد.

آقای مصطفوی گفت: با توجه به تشکیل متناوب توده‌های گرد و خاک در کشور‌های همسایه و در مناطق کویری داخل ایران و انتقال گرد و خاک و غبار به استان و افزایش موج فشاری و باد شدید، بارش باران و گرد و خاک، در استان سمنان هشدار زرد اعلام شده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: هشدار زرد هواشناسی تا بعدازظهر چهارشنبه هجدهم ۱۴۰۱ اعلام شده است که در این مدت بارش باران، رگبار و رعد و برق به همراه مه‌آلودگی برای بیشتر نقاط استان به ویژه نواحی شمالی و صاعقه برای برخی نقاط دور از انتظار نیست.

احتمال آبگرفتگی و امکان جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به دلیل رگباری بودن بارش‌ها، احتمال خسارت ناشی از باد و باران و همچنین احتمال اختلال در تردد محور‌های استان و کاهش دید، مهمترین مخاطرات جوی در این هفته است.

لایروبی جوی‌ها، آبراه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد در محورها، خودداری از توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری از توقف و تردد در زیر درختان کهنسال و خشک و ساختمان‌های در حال ساخت، استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها به دلیل باد شدید به همراه اتخاذ تمهیدات پیشگیری از خسارت باد و باران، مهمترین توصیه‌ها برای روز‌های آینده است.

پرهیز از تردد غیرضروری در فضای باز به ویژه برای گروه‌های حساس، سالمندان و خردسالان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی و خودداری از ورزش در فضای باز از دیگر توصیه‌ها برای روز‌های آینده است.

دمای هوا در استان در روز‌های آینده نوسان محسوسی نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.