مدیرکل هواشناسی استان سمنان با پیش‌بینی بارش پراکنده و باد شدید به همراه گرد و خاک در قالب دو سامانه تا پایان هفته، هشدار زرد اعلام کرد.

مصطفوی گفت: هواشناسی استان سمنان با توجه به تشکیل متناوب توده های گرد و خاک در کشورهای همسایه و در مناطق کویری داخل ایران و انتقال گرد و خاک و غبار به استان و افزایش موج فشاری و باد شدید، بارش باران و گرد و خاک، هشدار زرد اعلام می کند.

 هشدار زرد هواشناسی استان سمنان تا بعدازظهر چهارشنبه هجدهم ۱۴۰۱ است.

 در این مدت بارش باران، رگبار و رعد و برق به همراه مه‌آلودگی برای بیشتر نقاط استان به ویژه نواحی شمالی و صاعقه برای برخی نقاط دور از انتظار نیست.

احتمال آبگرفتگی و امکان جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه‌های فصلی به دلیل رگباری بودن بارش‌ها، احتمال خسارت ناشی از باد و باران و همچنین احتمال اختلال در تردد محورهای استان و کاهش دید، مهمترین مخاطرات جوی در هفته جاری است.

 لایروبی جوی‌ها، آبراه ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد در محورها، خودداری از توقف در کنار رودخانه ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری از توقف و تردد در زیر درختان کهنسال و خشک و ساختمان‌های در حال ساخت، استحکام سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به دلیل باد شدید به همراه اتخاذ تمهیدات پیشگیری از خسارت باد و باران، مهمترین توصیه ها برای روزهای آینده است.

 هشدار زرد به دلیل تداوم غبارآلودگی و کاهش کیفیت هوا با افزایش نسبی غلظت آلاینده های جوی در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر و شب با وزش باد شدید و گرد و خاک، است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.