مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: برداشت جو از مزارع این شهرستان تا دهه اول تیر ماه امسال ادامه دارد.

ابراهیم رودسرابی گفت: ۲هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خوشاب به محصول جو اختصاص دارد و برداشت جو از دهه اول خردادماه آغاز شده و تا دهه اول تیرماه ادامه دارد. پیش‌بینی می‌شود تولید محصول جو از اراضی کشاورزی این شهرستان۷ هزار و۴۰۰تن باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: در سال زراعی جاری ۲۳۰۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول جو رفته است وارقام غالب کشت شده در منطقه شامل ارقام ریحان، جلگه، واکسیما و والفجر می‌باشد.

رودسرابی گفت: با توجه به خشکسالی امسال، پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار مزرعه جو به طور میانگین، ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شود. برای برداشت محصول جو از مزارع آبی در سطح شهرستان خوشاب از ۲۲ دستگاه کمباین استفاده می‌شود که از این تعداد ۱۷ دستگاه بومی و ۵دستگاه میهمان است.

او گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مراحل برداشت محصول جو با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شده و در آغاز روز، کلیه کمباین‌ها ضدعفونی می‌شوند.با هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سوخت مورد نیاز کمباین‌ها تأمین و در اختیار کمباین داران قرار می‌گیرد تا کار برداشت به سرعت انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.