عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: نقش روحانیت در جامعه بی بدیل و مثال زدنی است و روحانیت از گذشته تا حال با اخلاق و تربیت، تبلیغ و ارشاد در کنار مردم ایستاده واین نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

رییس جامعه‌ی مدرسین حوزه‌ علمیه قم و عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در اجلاسیه‌ مسئولان مدارس علمیه فارس گفت: اگر جامعه سر پا ایستاده به خاطر وجود روحانیت و تبلیغ و ارشاد آن‌ها و تاثیر گذاری اشان بر افکار جامعه است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: در راس روحانیت، رهبر فرزانه انقلاب است که با سخنان خود دل‌های مضطرب را آرامش می دهد و کسانی که دچار وسوسه شده اند و به تردید افتاده اند احساس ثبات قدم می‌کنند.

او یکی از وظایف روحانیت را جهاد تبیین دانست و گفت: انتظار می‌رود و روحانیون علاوه بر این که در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند ملاقات با مردم و دیدار‌های سرزده به آن‌ها را هم در دستور کار داشته باشند و در این دیدار‌ها شرایط کشور، حوزه‌های علمیه و نقش و دستاورد‌های که این حوزه‌ها در طول تاریخ تشیع داشته اند را بازگو کنند تا مردم بدانند اگر این گنج گرانبها از رونق بیفتد چه مشکلاتی پیش می‌آید.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه همچنین بر لزوم همکاری بیشتر مردم و همفکری اعضای حوزه‌های علمیه در برطرف کردن مشکلات حوزه‌ها تاکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه ما باید آن چنان رشد یافته باشند که سر آغاز تمدن اسلامی از آن جا باشد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: برای پویایی بیشتر حوزه‌های علمیه می‌بایست در کنار پذیرش زمانی را هم برای شناسایی استعداد‌های جامعه گذاشت و از تمامی ظرفیت‌ها برای پویا شدن حوزه‌ها استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار