مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: فعالیت جوی ناپایدار طی امروز و فردا در غالب مناطق استان بویژه نواحی مرکزی و جنوبی تداوم خواهد داشت.

سیاوش محمدی گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت جوی ناپایدار طی امروز و فردا (دوشنبه و سه شنبه ۱۶ و ۱۷ خرداد) در غالب مناطق استان بویژه نواحی مرکزی و جنوبی است.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل می‌گوید: طی مدت مذکور با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو، از ساعات ظهر تا اوایل شب شاهد رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود؛ این ناپایداری‌ها می‌تواند با شرایط فصلی و محلی در پاره‌ای از مناطق تشدید شده و منجر به بارش تگرگ، اصابت صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه در مجاورت کوهستان سبلان و کو‌های باغرو شود.

محمدی گفت: جنوبی شدن جریانات جوی همچنین می‌تواند، امروز و فردا در پاره‌ای از مناطق مرکزی و جنوبی استان منجر به کاهش کیفیت هوا ناشی از گرد و غبار فرا منطقه‌ای شود؛ این گرد و غبار فرا منطقه‌ای در استان ضعیف‌تر از پدیده‌های مشابه طی هفته‌های گذشته خواهد بود.

او می‌گوید: انتظار می‌رود، امروز دما در نوار شمالی استان و شهرستان کوثر به ۳۶ تا ۳۸ درجه سلسیوس و در برخی شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان به ۳۳ تا ۳۵ درجه سلسیوس برسد که گرمترین روز در هفته جاری خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی روز سه شنبه (۱۹ خرداد) سرعت وزش باد در نوار شمالی استان اردبیل قابل ملاحظه خواهد بود.

محمدی گفت: از روز چهارشنبه (۱۸ خرداد) جوی نسبتاً پایدار در استان حاکم می‌شود و به تدریج از دمای هوا کاسته می‌شود. البته روز جمعه (۲۰ خرداد) شاهد کاهش محسوس‌تر دما خواهیم بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار