مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت:تا چهارشنبه هفته جاری جو استان پایدار همراه با هوای گرم خواهد بود.

سیاوش محمدی گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا چهارشنبه هفته جاری (۱۸ خرداد) جو استان اردبیل پایدار همراه با هوای گرم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل می‌گوید: دمای هوا نیز همچنان روندی افزایشی خواهد داشت و در نواحی مرکزی و جنوبی استان از روز یکشنبه با جنوبی شدن جریانات، این روند محسوس‌تر خواهد شد.

محمدی گفت: از این رو در روز‌های دوشنبه (۱۶ خرداد) و سه شنبه (۱۷ خرداد) دمای هوا در نوار شمالی استان و شهرستان کوثر تا ۳۷ درجه سلسیوس و در برخی شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان تا ۳۵ درجه سلسیوس هم خواهد رسید.

او گفت:به هم استانی‌ها توصیه می‌شود در مصرف آب و حامل‌های انرژی صرفه جویی کنند.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل می‌گوید: جنوبی شدن جریانات جوی می‌تواند طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه در پاره‌ای از مناطق مرکزی و جنوبی استان منجر به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی ناشی از گرد و غبار فرا منطقه‌ای شود؛ البته این گرد و غبار فرا منطقه‌ای در استان ضعیف‌تر از پدیده‌های مشابه طی هفته‌های گذشته خواهد بود.

محکدی گفت: از اواسط روز یکشنبه (۱۵ خرداد) با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو، در ساعات ظهر و عصر شاهد رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و یا رعد و برق در برخی نواحی بویژه مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود؛ از اینرو پیشنهاد می‌شود دامداران و عشایر محترم احتیاط لازم را در چرای دام بعمل آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار