رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: نگرانی اصلی ما غیر استاندارد بودن ساختمان های پزشکان همدان است.

علیرضا مدرکیان گفت: بیشتر ساختمان‌های پزشکان همدان درواقع یک محل و ساختمان مسکونی است که به عنوان ساختمان پزشکان استفاده می‌شود.

او گفت: مالکان این ساختمان‌ها مجوز ساخت مسکونی می‌گیرند، اما بعدا آن را به عنوان ساختمان پزشکان مورد استفاده و فروش قرار می‌دهند، این ساختمان‌ها استاندارد و ایمنی لازم را برای بیماران ندارند.

رئیس نظام پزشکی همدان گفت: ساختمان پزشکان یک مکان پرتردد است این ساختمان‌ها امکانات رفاهی و ضروری برای بیماران را ندارند.

مدرکیان گفت: یک ساختمان پزشکان استاندارد باید مجهز به سرویس بهداشتی عمومی باشد و از نظر متراژ فضا و سیستم تهویه مناسب باشد.

او گفت: ساختمان پزشکان استاندارد باید آسانسور بیمار بر داشته باشد و از نظر پله‌ها و محل عبور بیماران مناسب باشد.

رئیس نظام پزشکی همدان گفت: بار‌ها از شهرداری خواسته‌ایم برای صدور مجوز این ساختمان‌ها، از نظام پزشکی هم نظرخواهی کنند‌، متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

مدرکیان گفت: استاندارد‌های تعریف شده‌ای برای ساختمان پزشکان وجود دارد، وقتی یک ملک به عنوان ساختمان مسکونی پروانه می‌گیرد نباید کاربری آن به مطب پزشکان تغییر کند.

رئیس نظام پزشکی همدان گفت: اگر در همدان یک شهرک سلامت احداث شود و عمده مطب‌ها را به محلی استاندارد و با امکانات انتقال دهیم، می‌توانیم الگویی برای استان‌های دیگر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.