رئیس نظام پزشکی استان همدان گفت:اجرا و اجباری شدن طرح نسخه نویسی الکترونیکی در زمان قطعی برق، بیماران استان را سرگردان کرده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علیرضا مدرکیان ,رئیس نظام پزشکی استان همدان گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در شرایطی که همدان، روزانه با بیش از ۴ ساعت قطعی برق مواجه است، سبب سرگردانی و تجمع بیماران در مطب‌ها و داروخانه‌ها شده است.

 او افزود: از سال گذشته اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی اجباری شده است و همه پزشکان و مراکز درمانی موظف به اجرای آن شده‌اند.

رئیس نظام پزشکی استان همدان با تاکید بر اینکه این طرح از ابتدا با اشکالاتی مواجه بود و زیرساخت‌های اجرای آن فراهم نیست، تصریح کرد: اکنون هم قطعی برق بر شدت مشکلات افزوده و سبب رنجش و سرگردانی بیماران در مطب‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها شده است.

مدرکیان با بیان اینکه روزانه بیش از ۴ ساعت برق مناطق مختلف شهر قطع می‌شود، گفت: براساس رایزنی و هماهنگی‌های انجام شده با شرکت برق، مساعدت‌هایی شده و در زمان پیک مراجعه بیماران به مطب‌های پزشکی، برق خیابان بوعلی که محل تجمع ساختمان پزشکان است قطع نمی‌شود، اما مطب‌هایی که در این محدوده نیستند با مشکل قطعی برق مواجه‌اند.

او با تاکید بر اینکه وقتی برق قطع شود سیستم نسخه نویسی الکترونیکی هم غیر فعال می‌شود، اظهار داشت: در این شرایط استحقاق سنجی بیمه بیماران هم با مشکل مواجه می‌شود و احتمال آن هست هزینه اضافی به بیماران تحمیل شود.

رئیس نظام پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه برخی از پزشکان برای جلوگیری از تجمع و سرگردانی بیماران در مطب‌ها اقدام به نسخه نویسی دستی می‌کنند، گفت: پزشکان باید بعدا نسخه را در سیستم الکترونیکی ثبت کنند.

مدرکیان با تاکید بر اینکه تجمع بیماران در هوای گرم و فضای سربسته مطب‌ها و داروخانه‌ها امکان گردش ویروس کرونا و بروز پیک پنجم را تشدید می‌کند، تصریح کرد: از مسئولان استانی تقاضا داریم نسخه نویسی الکترونیکی را موقت لغو و اجرای آن را به زمانی مناسب‌تر موکول کنند.

مدرکیان با بیان اینکه بسیاری از بیماران، پزشکان و منشی‌ها نسبت به وضعیت موجود گلایه‌مند هستند، اظهار داشت: بیماران و کارکنان درمانی بر سر موضوعی مشاجره می‌کنند که هیچ یک از طرفین مقصر آن نیستند.

او با اشاره به اینکه در ساعات قطعی برق، عملیات نسخه نویسی الکترونیکی در مطب‌ها و داروخانه‌ها به طور کامل قطع می‌شود، گفت: برخی بیماران برای دریافت دارو ساعت‌ها در فضایی بسته به انتظار می‌نشینند و بعضی هم ترجیح می‌دهند به صورت آزاد و با هزینه اضافی دارو‌های خود را بگیرند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.