مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: زمانبندی اعمال خاموشی‌ها و قطعی برق ایستگاه‌های مخابراتی و آنتن‌های بی. تی. اس، موجب ایجاد اختلال در شبکه اینترنت استان همدان شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مجتبی ساکی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان بیان کرد: بر اساس زمانبندی اعلام شده روزانه ۲ یا سه بار برق مناطق مختلف استان قطع می‌شود که به دنبال آن برق ایستگاه‌های مخابراتی نیز قطع می‌شود.

او با اشاره به اینکه همه ایستگاه‌های مخابراتی و آنتن‌های بی. تی. اس استان به باتری پشتیبان (یو. پی. اس) مجهز هستند، اظهار داشت: باتری‌های پشتیبان در بیشترین زمان ممکن تا ۲ ساعت می‌توانند برق بی. تی. اس را تامین کند و هشت تا ۱۲ ساعت نیاز است که دوباره به صورت کامل شارژ شود.

ساکی ادامه داد: زمان استمرار جریان برق آنقدر کوتاه است که باتری‌های پشتیبان نمی‌توانند به صورت کامل شارژ شوند و همین موضوع موجب شده تا در زمان قطعی برق، برخی از ایستگاه‌های مخابراتی و تلفن همراه از شبکه خارج شوند.

او اظهار داشت: استان همدان بیش از یک هزار و ۳۰۰ ایستگاه شبکه تلفن همراه دارد که در روز‌های اخیر با قطع برق هر گروه، بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ ایستگاه از شبکه خارج می‌شود.


ساکی ادامه داد: برخی از ایستگاه‌های مخابراتی نزدیک به هشت باتری پشتیبان دارند که با خالی شدن آن‌ها، ۷۲ ساعت زمان لازم است تا دوباره شارژ شوند.

این مسئول اضافه کرد: قطع جریان برق به صورت متناوب، موجب ایجاد خسارت به شبکه‌های مخابراتی و همچنین کاهش عمر باتری‌های پشتیبان شده است.

وی تاکید کرد: با دیسپاچینگ شرکت برق استان مکاتبه کردیم تا جریان برق ایستگاه‌های مهم مخابراتی و تلفن همراه، قطع نشود و یا مدت زمان قطعی آن کاهش یابد.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.