مدیرکل کمیته امدادخراسان شمالی گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۸ هزار و ۲۰۷ دختر تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

 مجید الهی راد گفت: هم اکنون طرح یاس در راستای توانمندسازی دختران تحت حمایت این نهاد درحال اجرا است که این اقدام با هدف توانمندسازی این افراد و امدادرسانی در بحران‌ها و حوادث انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: شمار دختران فعال در طرح یاس را ۲۴۰ نفراست ؛ این دختران هم اکنون آموزش‌های لازم را دیده و دربیش از ۵۲ خانه هلال فعال هستند.


بیشتر بخوانید


او گفت: کمیته امداد استان در جهت توانمندسازی این افراد با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تلاش است زمینه اشتغال پایدار این افراد را فراهم کند به‌طوری‌که هم‌اکنون ۶۰ نوع مهارت شغلی را در قالب راهبری شغلی و دوره‌های آموزشی رایگان در زمینه‌های قالی‌بافی، گلیم‌بافی، تابلو فرش‌بافی و خیاطی به زنان و دختران سرپرست خانواده‌های تحت حمایت خود ارائه می‌دهد.

الهی راد گفت: همچنین هرساله برای این زنان و دختران سرپرست خانوار خدماتی ازجمله برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، اعطای تسهیلات اشتغال‌زا، کمک‌هزینه درمان و اعطای مستمری را ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امدادخراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ یتیم و محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که  سه هزار و ۳۶۹ نفر این افراد را دختران تشکیل می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.