محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه عنوان شعار امسال هفته محیط زیست (۱۶ تا ۲۲ خرداد) است.

مستقیم فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: شعار امسال هفته محیط زیست، محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه انتخاب شده است.

او گفت: ۱۶ الی ۲۲ خرداد در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفته محیط زیست معرفی شده است.

مستقیم گفت: دیدار کارکنان با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حضور سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست در سامانه سامد، برگزاری رژه خودرویی و گرامیداشت روز محیط بان همراه با تقدیر از محیط بانان استان از مهمترین برنامه‌های هفته محیط زیست در خراسان جنوبی است.

خراسان جنوبی یکی از غنی‌ترین استان‌ها در حوزه محیط زیست و حیات وحش است به گونه‌ای که ۲۰ منطقه در این استان، تحت حفاظت اداره کل محیط زیست است.

فرمانده یگان حفاظت و رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۷ منطقه از نوع حفاظت شده، ۳ منطقه پناهگاه حیات وحش، ۶ منطقه از نوع شکار ممنوع و ۴ منطقه نیز شکار ممنوع مرزی هستند.


بیشتر بخوانید


او گفت: ۱۷.۳ درصد از مساحت خراسان جنوبی تحت مدیریت محیط زیست است که استاندارد این حوزه ۱۰ درصد از هر استان است و ما ۷.۳ درصد از سایر استان ها، مناطق تحت حفاظت بیشتری را در اختیار داریم.

تلفن گویای ۱۵۴۰ راه ارتباطی مردم با سازمان محیط زیست است و هم وطنان می‌توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات زیست محیطی به این شماره اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار