با حضور امام جمعه، فرماندار ویژه لارستان و رییس حوزه علمیه خواهران استان فارس خوابگاه حضرت معصومه (س) حوزه علمیه خواهران لارستان افتتاح شد.

همزمان با دهه کرامت، در مراسمی با حضور امام جمعه لارستان، فرماندار ویژه لارستان، رییس حوزه علمیه خواهران استان فارس، جمعی از مسئولان شهرستان، خیرین و طلاب و روحانیون حوزه علمیه، خوابگاه حضرت معصومه سلام الله علی‌ها حوزه علمیه خواهران لارستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

این خوابگاه با زیربنای ۲۵۰ مترمربع با اعتباری افزون بر ۶ میلیارد ریال توسط خیر حاج ماشاالله مهرافروز احداث و دارای ۶ اتاق و ظرفیت آن ۲۴ نفر است.

حجت الاسلام عبدالرضا محمودی در این مراسم گفت: حوزه‌های علمیه و مرجعیت تشیع از همان بدو تاسیس و شکل گیری سعی کرده که هویت و استقلال خود را حفظ کند.

او گفت: بر پایه همین اصول استوار و هویت سازی مرجعت دینی و حوزه‌های علمیه هم شاهد نفوذ و ارتباط عمیق و معنوی بیشتر آحاد جامعه نسبت به حوزه‌های علمیه و روحانیت هستیم. هم اینک در حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای سطح ۴ نیز پذیرش طلبه وجود دارد.

محمودی گفت: حوزه‌های علمیه برادران و خواهران لارستان همواره جزو حوزه‌های پیشرو در تمامی زمینه‌ها بوده است و از جمله شهرستانی‌هایی است که ارتباط معنادار و عمیق آحاد مردم با روحانیت و حوزه‌های علمیه پر رنگ و امیدبخش است.

امام جمعه شهر لار نیز گفت: یکی از راهکار‌ها و راهبرد‌های مهم برای تقویت و تثبیت و استمرار نظام اسلامی تقویت مراکز هویت بخش در سطح جامعه است که بدون شک حوزه‌های علمیه از جمله این مراکز مهم هستند.

حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم گفت: وظیفه و رسالت حوزه‌های علمیه و روحانیت در این برهه زمانی و برای تبیین گام دوم بیانیه انقلاب بسیار خطیر و سنگین است.

او گفت: امروزه موضوع جهاد تبیین که با هوشیاری و زمان شناسی و درایت رهبر فرزانه انقلاب و بر اساس شناخت و اشراف کامل و دقیق از تحولات منطقه‌ای و بین المللی مطرح شده از اولویت‌های اساسی روحانیت و حوزه‌های علمیه قرار دارد.

در پایان از خانواده خیر این پروژه حاج ماشاالله مهرافروز و نماینده خیر حاج مصطفی شهلایی و آقای زرافشان و دیگر دست اندرکاران ساخت این مجموعه با لوح سپاس تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار