نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه امام خمینی (ره) بصیرتی الهی داشت، گفت: امام امت (ره) همه چیز را از دید الهی و خدایی می‌دید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس شامگاه شنبه در همایش امام خمینی (ره)، خورشید انقلاب که در پایگاه بلال حبشی بندر تاریخی لافت برگزار شد، گفت: امام راحل در دوران ما بعد از دوران عصمت یک شخصیت چند بعدی است از این رو وقتی به شخصیت امام نگاه می‌کنیم هر کسی امام را به خودش منصوب می‌کند، شاعران می‌گویند امام شاعر بود از ماست، عرفا می‌گویند امام عارف بود از ماست، فیلسوفان می‌گویند امام فیلسوف بود از ماست، فق‌ها می‌گویند امام فقیه بود از ماست.

او گفت : شما وقتی از یک زاویه نگاه کنید امام را اهل تهجد و تعبد می‌بینید، مناجات‌های امام، تضرع امام، توسل امام جزء ابعاد شخصیتی ایشان بود، حضرت امام در عمرشان هیچگاه نماز شب شان و تهجدشان را در هیچ شرایطی از دست ندادند در سخت‌ترین شرایط انس با قرآن را از دست ندادند از زاویه دیگر که نگاه می‌کنید امام یک سیاستمدار به تمام معنا است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده با اشاره به شجاعت حضرت امام به عنوان یکی از خصوصیات ممتاز اخلاقی ایشان، گفت: خود امام فرمودند والله هیچ گاه و در هیچ صحنه‌ای در عمرم حتی یکبار نترسیدم، امام پا عقب نمی‌گذارد و به جلو می‌رود، رهبر الهی که به نور ایمان متصل است این چنین است.

او گفت : امام رضوان الله تعالی علیه به سه مهم ایمان کامل داشت که نخست ایمان به خدا، دوم ایمان به مردم و سوم ایمان به هدف بود.

نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان با طرح این پرسش که امروز ما یک ماموریت بزرگی را داریم و باید چه کنیم، گفت: مسیر این انقلاب به سمت امت سازی است ما باید امت سازی را از کشور خودمان شروع کنیم و وحدت بین مذاهب و اقوام را از داخل کشور خودمان آغاز کنیم، چون قرار است امت بسازیم.

او گفت : امام فرمود ما به دنبال ایجاد تمدن اسلامی هستیم و رهبری عزیز انقلاب مسیر این انقلاب را در بیانیه گام دوم رسیدن به نقطه تمدن نوین اسلامی مطرح فرمودند این تمدن نوین اسلامی جوان‌های را لازم دارد که زمینه ساز فتح الفتوح جامعه ما همین جوانان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.