یک مقام وزارت بازرگانی آمریکا از درخواست دولت این کشور برای رفع برخی تعرفه‌های چین با هدف مبارزه با تورم در آمریکا خبر داد.

«جینا ریموندو» وزیر بازرگانی آمریکا، گفت که دولت این کشور از وزارت بازرگانی آمریکا خواست تا برخی از تعرفه‌ها بر کالاهای چینی را با هدف مبارزه با تورم کنونی در آمریکا لغو کند.

به گزارش رویترز، ریموندو اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، از تیم اتاق بازرگانی خواسته است تا به گزینه لغو تعرفه‌های چین که پیشتر در دوران دولت دونالد ترامپ وضع شده بود، فکر کنند.

ریموندو امروز (یکشنبه) در مصاحبه با سی‌ان‌ان در پاسخ به این سوال که آیا دولت بایدن در حال بررسی لغو تعرفه‌های گمرکی بر چین برای کاهش تورم است یا خیر، گفت: «ما در حال بررسی آن هستیم. در واقع، رئیس‌جمهور از ما در تیم خود خواسته است که آن را تجزیه و تحلیل کنیم؛ بنابراین ما در حال انجام این کار به خواست او هستیم و جو بایدن باید این تصمیم را بگیرد.»

او در ادامه افزود: «محصولاتی مانند کالا‌های خانگی، دوچرخه، و ... ممکن است برای لغو تعرفه‌ها منطقی باشند، اما دولت تصمیم گرفت برخی از تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم را برای محافظت از کارگران آمریکایی و صنعت فولاد حفظ کند.»

بایدن پیشتر اعلام کرد که در حال بررسی حذف برخی از تعرفه‌های اعمال شده بر کالا‌های چینی در دوران ترامپ در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است. چین هم می‌گوید که کاهش تعرفه‌ها باعث کاهش هزینه برای مصرف‌کنندگان آمریکایی می‌شود.

ماه گذشته نیز «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفت که طرفدار برچیده شدن تعرفه‌های تنبیهی برای واردات برخی کالا‌ها از چین است.

«شو جتینگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین، نیز در آن زمان ضمن بیان اینکه لغو تعرفه‌ها به سود مصرف‌کنندگان و شرکت‌های آمریکایی خواهد بود، لغو تعرفه واردات کالا‌های چینی در آمریکا را خواستار شد.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در آمریکا نشان می‌دهد که سبد کالا و خدمات- از بنزین تا خوار و بار و کرایه- در ماه آوریل افزایش ۸.۳ درصدی در مقایسه با سال گذشته داشت که بیشترین میزان در چهل سال اخیر به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار