عضو شورای شهر کرمانشاه از تشکیل کمیسیون تحقیق و تفحص در شورای شهر خبر داد و گفت : این کمیسیون کار شناسایی ساختمان‌های بدون مجوز و فاقد ایمنی و افراد متخلفی که پشت این ساخت و ساز‌ها هستند را برعهده دارد.

سید احسان احسانی با اشاره به وجود برخی ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر کرمانشاه گفت : ساختمان‌های قدیمی که پیش از ابلاغ آیین نامه ۲۸۰۰ احداث شده اند، شرایط ایمنی را آنطور که باید رعایت نکرده و از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

به گفته عضو شورای شهر کرمانشاه چنین ساختمان‌هایی در تمام شهر‌های کشور وجود دارد و علل مختلفی برای آن وجود دارد که بخشی به کمبود مسکن و برخی به سودجویی افراد مربوط می‌شود.

متاسفانه در بسیاری از این ساختمان‌های ناایمن افراد ساکن هستند و قطعا با وقوع حوادثی مانند زلزله شاهد تلفات بسیاری خواهیم بود.

متاسفانه افراد سودجویی که چنین ساختمان‌های ناایمنی را احداث می‌کنند به شبکه‌هایی در بدنه دستگاه‌ها و ادارات متصل هستند و نیاز است که دستگاه‌های نظارتی با این شبکه‌ها برخورد کنند.

در این زمینه نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلفی از جمله شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی و ... دخیل هستند، چرا که این نهاد‌ها بصورت مستقیم با امر ساخت و ساز در سطح شهر درگیرند.

متولی صدور مجوز ساخت و پروانه شهرداری است، اما دستگاه‌هایی مانند نظام مهندسی و راه و شهرسازی هم اختیاراتی در امر ساخت و ساز داشته و بر این مسئله تاثیرگذار هستند.

بسیاری مجوز‌های ساخت و ساز در دبیرخانه کمیسیون ماده پنج که دبیر آن راه و شهرسازی است صادر می‌شود و این نهاد نظارت عالیه بر امر ساخت و ساز دارد.

در این راستا در کنار تشدید نظارت توسط دستگاه‌های نظارتی، در شورای شهر کرمانشاه یک کمیسیون تحقیق و تفحص تشکیل داده ایم.

مصوبه تشکیل این کمیسیون پیش از ماجرای متروپل بوده و همه به این نتیجه رسیدیم که باید چنین کمیسیونی در شورا برای رسیدگی به تخلفات مختلف تشکیل شود.

این کمیسیون موظف خواهد شد که تمامی ساختمان‌های بدون مجوز و فاقد ایمنی را در سطح شهر و نیز افراد فرصت طلب و سودجویی که پشت این تخلفات هستند را شناسایی کرده و به مراجع ذیربط معرفی کند.

با فعالیت این کمیسیون تا حدی جلوی تخلفات ساخت و ساز گرفته شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.