مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۳۰ مورد حادثه آتش‌سوزی ضایعات در منازل مسکونی اصفهان به وقوع پیوست.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی گفت: جمع‌آوری ضایعات در منازل همواره یک زنگ خطر بوده است که در دو دسته قابل اشتعال و غیر قابل اشتعال تقسیم‌بندی می‌شود.

او جمع‌آوری ضایعات آهن‌آلات، شیشه، فلزات که جزو رسته مواد غیر قابل‌اشتعال است در ورودی‌ها و معابر باعث مسدود شدن راه فرار در آن اماکن و امدادرسانی هنگام وقوع حوادث را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: جمع‌آوری کاغذ، کارتن و مقوا نیز خطر آتش‌سوزی در منازل را دو چندان می‌کند.

در سال ۹۹ حدود ۱۰۴ مورد حادثه آتش‌سوزی ضایعات در منازل مسکونی داشتیم که این آمار در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت و به حدود ۱۳۰ مورد رسید.

او با درخواست از شهروندان برای خودداری از جمع‌آوری ضایعات در منزل به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی آن در وقوع حوادث آتش‌سوزی، گفت: شهروندان باید ضایعات را به صورت روزانه یا هفتگی از منزل خارج کنند و به خودرو‌ها و اماکن مخصوص شهرداری تحویل دهند.

به گفته مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با وقوع هر گونه حادثه آتش‌سوزی در محل‌های جمع‌آوری ضایعات، احتمال سرایت آتش به اماکن تجاری و مسکونی همجوار وجود دارد به‌طوری که در برخی مواقع شاهد آسیب‌های جبران‌ناپذیری هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.