در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کلاهبرداری فروش قلب با تبلیغ آگهی عاملی جهت زجر بیماران

رئیس مسئول گروه پیوند و فراهم آوری اعضای وزارت بهداشت گفت: آگهی فروش اعضایی مانند قلب و پانکراس کلاهبرداری و شیادی از زجر افراد بیمار است.

ساناز دهقانی گفت: مطالعات نشان می دهد که کلیه و کبد تنها اعضایی از بدن انسان است که قابلیت اهدا را دارد.

رئیس مسئول گروه پیوند و فراهم آوری اعضای وزارت بهداشت افزود: اهدای کبد از والدین به فرزند یا اقوام درجه یک امکان پذیر است و خرید و فروش کبد در کشور نداریم و اینطور نبوده که کار پیوند کبد یا کلیه در یک محل زیر پله ای قابلیت انجام باشد.

او افزود:اعضای بدن مانند  ریه، پانکراس، روده و قلب حتما باید پس از مرگ مغزی اهدا شود. آگهی فروش اعضایی مانند قلب و پانکراس و غیره کلاهبرداری و شیادی از زجر افراد بیمار است.

رئیس مسئول گروه پیوند و فراهم آوری اعضای وزارت بهداشت اعلام کرد که برخی ارگان های بدن مانند قلب این قابلیت را نداشته  که در زمان حیات انسان  این اعضا اهدا شود و این عضو بعد از مرگ مغزی و در مدت زمان خاصی قابلیت اهدا خواهند داشت.

دهقانی گفت : در حال حاضر در کشورمان  تنها ۱۱مرکز پیوند کبد ونیز  ۳٠ مرکز پیوند کلیه انجام می شود و این عمل های جراحی برای پیوند در بیمارستان های دانشگاهی صورت می گیرد و در هر یک از این مراکز یک تیم فوق تخصصی بر بالین بیماران  حاضر هستند.


بیشتر بخوانید:

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار