در جلسه کمیسیون اداری درباره سرنوشت کارمندان ادارات منحل شده و رسیدگی به مشکلات افغانستانی های مقیم در خارج از کشور بررسی شد.

معاون سخنگوی طالبان با نشر اعلامیه‌ای در صفحه توئیترش نوشته: جلسه‌ کمیسیون اداری به ریاست مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزراء دایر و طرح جواز کار به اتباع خارجی را تأیید کرده است.

در اعلامیه آمده است:" در این جلسه، روی موضوعات مختلف از جمله استخدام کارمندان بالمقطع در ادارات نیازمند، اجرای اضافه‌کاری برای کارمندان ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها، سرنوشت کارمندان ادارات منحل شده و رسیدگی به مشکلات افغانستانی های مقیم در خارج از کشور، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصامیم لازم اتخاذ گردید".

در اعلامیه آمده‌است:" پس از آن به هیأتی وظیفه سپرده تا در مورد چگونگی اجرای مدد معاش به متعلمین و محصلین نظامی و نحوه‌ی اجرای معاش آتشه‌های بعضی از وزارت خانه‌ها را بررسی نموده و نتیجه‌ آن را در جلسه‌ بعدی گزارش دهد".

نیز وزارت کار و امور اجتماعی موظف شد تا به منظور کاهش بیکاری و فراهم شدن زمینه‌های اشتغال زایی طرح‌های کوتاه مدت و میان مدت و همچنان پالیسی ملی اشتغال‌زایی را در هماهنگی با متخصصین وزارت خانه‌های سکتوری و ادارات ذیربط ترتیب داده و جهت منظوری به کابینه ارائه نماید.

اعلامیه افزوده:" در این نشست طرح ترتیب شده از جانب وزارت کار و‌ امور اجتماعی درباره‌ی جواز کار به اتباع خارجی پس از بازنگری مجدد و تغییرات تأیید گردید".

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.