رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، تولیدکنندگان بیش از پیش به ارتقای بهره وری نیاز دارند و در این راستا دانش آموختگان بخش کشاورزی نقش اساسی دارند.

مجتبی دهقان پور در همایش نکوداشت مهندسین کشاورزی حافظان امنیت غذایی گفت: افزایش قدرت از رهگذر دانش امکان پذیر است و ارتقای ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی با به کارگیری مهندسین کشاورزی خبره، ماهر و کارآزموده در واحد‌های تولیدی محقق می‌شود.

به گفته او افزایش بهره وری در بخش کشاورزی نیازمند تلفیق دو رویکرد ارتقای تولید و حفظ منابع تولید و مداومت و پایداری در این امر است.

دهقان پور گفت: پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، تولیدکنندگان به دنبال راهکار‌های افزایش بهره وری همراه با کاهش هزینه‌های تولید خواهند بود.

او گفت: یکی از مصادیق تحقق پذیری این امر، استفاده از نیروی ارزشمند مهندسین بخش کشاورزی است چرا که در انتقال دانش و تسریع آهنگ پذیرش نوآوری‌ها توسط تولید کنندگان می‌توانند نقش اساسی و بسزایی داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این سازمان آمادگی کامل دارد در اتاق فکر و در راستای وظایف مترتب با حوزه حاکمیتی خودش از دانش مهندسین ناظر نهایت بهره ببرد.

دهقان پور، به برون سپاری و واگذاری تصدی‌ها نیز گریزی زد و گفت: آمادگی داریم که از پتانسیل اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در این زمینه استفاده کنیم و معتقد هستیم این افراد بازوی کمکی برای توسعه بخش کشاورزی هستند و در تسهیل فضای کسب و کار نقش موثری خواهند داشت.

او به مزایای تشکیل کمیته جلب سرمایه گذاری نیز اشاره و گفت: کاهش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از نقاط ضعف است که امیدواریم با مردمی سازی یارانه‌ها این نقیصه برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:ه امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده است و باید در تولید کالا‌ها و محصولات اساسی خودکفا شویم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار